شماره ۱۴۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
عدد روز

2 هزار مگاوات صرفه جویی برق با تغییر ساعت کار

وزارت نیرو اعلام کرد که تغییر ساعات کار ادارات در برخی استان‌ها به‌ویژه استان تهران باعث شد تا ۲‌هزار مگاوات کاهش مصرف برق در زمان پیک به وجود آید. پیرو این موافقت به استانداران در تمامی‌ای که دمای بالاتر از ۴۵درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات را به ساعت ۶:30 صبح تا ۱۳:30 تغییر دهند. رضا اردکانیان، وزیر نیرو  هم در این زمینه گفته: با تغییر ساعت کار برخی ادارات‌ هزار و ۵۰۰ مگاوات در اوج بار در میزان مصرف برق صرفه‌جویی شد که‌ هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف در استان‌ها شکل گرفت و با اعمال تغییر ساعت ادارات تهران، نزدیک به ۵۰۰ مگاوات دیگر بر آن افزوده شد که جمعا ۲‌هزار مگاوات کاهش مصرف از تغییر ساعات ادارات دولتی به‌ وجود آمد.

14 درصد افزایش مستمری مددجویان

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را ابلاغ کرد. براین اساس، مستمری این دسته از مددجویان 14‌درصد افزایش خواهد داشت. در این نامه آمده است؛ مستمری خانوارهای تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، تا مبلغ ۴۵‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد ریال به صورت ماهانه، از سوی سازمان برنامه به دستگاه‌های حمایتی ابلاغ و اختصاص داده می‌شود. براین‌ اساس، سهم کمیته امداد از این مبلغ ۳۴‌هزار و ۳۷۰‌میلیارد ریال و سهم سازمان بهزیستی ۱۱‌هزار و ۱۳۰‌میلیارد ریال تعیین شده است. نوبخت در این مکاتبه یادآور شد: ترتیبی اتخاذ شود تا پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در تیرماه، براساس این شیوه‌نامه انجام و مابه‌التفاوت سه‌ماه اول ‌سال نیز پرداخت شود.

200 حساب بانکی سایت‌های شرط‌بندی مسدود شد

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن هشدار نسبت به پولشویی در سایت‌های شرط‌بندی از مسدودشدن بیش از ۲۰۰ حساب مرتبط با حدود ۱۰۰ سایت قمار و شرط‌بندی خبر داد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره سایت‌های شرط‌بندی که با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام‌جهانی در اینستاگرام تبلیغ می‌شود، گفت: هرگونه سایتی که اقدام به انجام عمل قمار کند، قاعدتا طبق شرع و قانون جرم مرتکب شده و مجازات برای آن تعریف شده است. کاظمی با بیان این‌که تعداد بسیاری از این سایت‌ها از طریق مرجع قضائی به پلیس فتا اعلام شده و ما درحال انجام اقدامات مقابله‌ای هستیم، ادامه داد: سایت‌های شرط‌بندی معمولا از چندین درگاه پرداخت استفاده می‌کنند و به چندین حساب متصل هستند.


تعداد بازدید :  264