شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   فروش طلای زرشوران| مهدی کرباسیان، رئیس ایمیدرو درخصوص چگونگی فروش طلای استخراج شده از معدن زرشوران به‌عنوان بزرگترین معدن خاورمیانه در بورس کالا گفت: ترجیح می‌دهیم تا طلای بزرگترین معدن خاورمیانه را در بازاری شفاف و قانونمند همچون بورس کالای ایران به فروش برسانیم. او افزود: این معدن به تازگی افتتاح شده و کمی زمان می‌برد تا تولید روزانه طلا در زرشوران به میزانی ثابت و معقول برسد که به محض استخراج مناسب طلا به صورت روزانه، شمش طلای زرشوران روی تابلوی بورس کالا می‌رود. وی با اشاره به این‌که معدن طلای موته سال‌هاست طلای خود را در بورس کالا به فروش می‌رساند، گفت: ایمیدرو از نحوه فروش سنگ‌آهن صادراتی و رقابت خریداران در بورس کالا نیز رضایت داشته و امیدواریم طلای زرشوران نیز به شیوه‌ای مناسب و رقابتی در بورس کالا
دادوستد شود.

   انتشار 4 صکوک جدید| حسین حسینی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی از انتشار چهار صکوک جدید در بورس تهران خبر داد و گفت: تاکنون 21 ورقه اوراق بدهی (صکوک) در بازار سرمایه منتشر شده و برای چهار ورقه نیز موافقت اصولی صادر شده که در جریان انتشار است. به گفته او معرفی ابزارهای جدید تأمین مالی، می‌تواند نقش موثری در جریان عبور صنعت از رکورد ایفا کند.

   سیمان خوزستان به بورس می‌آید| جلسه معارفه سیمان خوزستان برگزار و اعلام شد تا به‌زودی سهام این شرکت وارد بورس شود. بر این اساس تعداد 65‌میلیون سهم معادل 10‌درصد از سهام شرکت برای ورود به بورس آماده است که 3‌درصد آن را توسعه سرمایه و صنعت غدیر از طریق سیمان سپاهان و 7‌درصد مابقی را تأمین اجتماعی به واسطه سیمان آبیک عرضه می‌کنند.

   همکاری بورس و صندوق ضمانت صادرات| با امضای تفاهمنامه همکاری فیمابین سازمان بورس و صندوق ضمانت صادرات، ظرفیت‌های بازار سرمایه در جهت تسهیل و توسعه صادرات غیرنفتی به کار گرفته خواهد شد. طراحی و عملیاتی کردن ابزارهای جدید تأمین مالی صادراتی با هدف تقویت صادرات بنگاه‌ها، تعیین نرخ کارمزد مناسب و قابل رقابت با سایر ضامنین به منظور جذب منابع بازار سرمایه به تأمین مالی صادراتی و پذیرش تضامین صندوق توسعه در بازار سرمایه، به‌عنوان تضامین سیستم بانکی، از مفاد این تفاهمنامه است.


تعداد بازدید :  297