شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

انتقاد از رونق قاچاق با مصوبه جدید واردات تبلت

مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که حدود سه ماه پیش به گمرک‌ ابلاغ شد، تأکید کرد: براساس این مصوبه کسانی که نمایندگی فروش ندارند، حق واردات تبلت را ندارند که با این موضوع دست قاچاقچیان باز شده است زیرا تا زمانی که این دستورالعمل به گمرک‌ ارسال نشده بود تبلت‌ از طریق قانونی وارد می‌شد، ولی از آن روز قاچاق افزایش یافته است.

تلاش استانی، برای افزایش قیمت نان

محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌‌های فانتزی از ماموریت استانداری‌ها به تشکیل کارگروه ۶جانبه برای بررسی افزایش قیمت نان خبر داد و گفت: نانواها در سه‌سال گذشته برای جبران ارزانی نان آن‌قدر وزن چانه‌ها را کاهش دادند که دیگر امکان کاهش وزن چانه وجود ندارد. وی ادامه داد: هنوز افزایش قیمت نان تصویب نشده است اما بحث‌هایی وجود دارد که قیمت گندم و آرد تا حدودی گران شود که اگر این موضوع عملیاتی شود در قیمت نان نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

از متفرقه‌ها، خدمات نگیرید

عباسعلی غیاثی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو نسبت به عملکرد شرکت‌های امداد خودرو متفرقه هشدار داد. او با بیان این‌که نظارتی بر عملکرد شرکت‌های امداد خودرو متفرقه وجود ندارد، تأکید کرد: این شرکت‌ها با سوءاستفاده از همین عدم نظارت، انواع و اقسام تخلفات مالی و غیرمالی را مرتکب می‌شوند.


تعداد بازدید :  412