شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
داریوش قنبری:
فرهادی رأی قاطعی می‌آورد

روز گذشته، رئیس‌جمهوری، محمد فرهادی، رئیس سازمان هلال‌احمر را برای تصدی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. اما این‌بار با دفعه‌های گذشته کمی تفاوت دارد چراکه برخلاف گذشته از اظهارنظر‌های اکثر نمایندگان این‌طور برمی‌آید که نگاه و نظر نمایندگان نسبت به این گزینه مثبت است. داریوش قنبری، نماینده اصلاح‌طلب دور هشتم مجلس شورای اسلامی هم معتقد است نمایندگان این‌بار به این گزینه پیشنهادی روحانی، نه‌تنها رأی مثبت بلکه رأی قاطعی می‌دهند.
 مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید.
  آقای قنبری، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارتخانه علوم، آقای فرهادی است. فکر می‌کنید نمایندگان مجلس این‌بار به این گزینه رأی اعتماد خواهند  داد؟
بنده با مدیریت آقای فرهادی تا حدودی آشنایی دارم. نگاهی به سابقه مدیریت او در دوره‌های گذشته از جمله دوره آقای سیدمحمد خاتمی، نشان می‌دهد آقای فرهادی مدیر اجرایی لایقی است. علاوه بر سابقه درخشان اجرایی هم او الان ریاست جمعیت هلال‌احمر را برعهده دارد که نحوه مدیریتشان واقعا قابل قبول بوده است. در مجموع با توجه به کارنامه آقای فرهادی فکر می‌کنم که برای نمایندگان دیگر جای شبهه‌اي نباشد و به این گزینه این‌بار رأی قاطعی دهند. فکر می‌کنم به نفع مجلس و نمایندگان است که این‌بار تجدیدنظری در افکارشان داشته باشند.
  سوابقی که از آقای فرهادی درخصوص نحوه مدیریتشان گفتید، درست است اما سوال این‌جاست که آیا وزرایی که قبل از ایشان به مجلس معرفی شدند، چنین سوابقی نداشتند؟ اگر داشتند، چرا مجلس به آنها رأی اعتماد  نداد.
این‌که برخي برای وزیر علوم جو راه می‌اندازند و تلاش می‌کنند که رأی نیاورد چند دلیل دارد. اول این‌که می‌خواهند قدرت خود را در مجلس به نمایش بگذارند و بگویند می‌توانند با آرای بالا در کار دولت خلل ایجاد کنند. دوم این‌که گزینه وزارت علوم، واقعا برایشان به لحاظ پایگاهی مهم است چون برای انتخابات آتی مجلس همان اندازه که اصلاح‌طلبان روی دانشگاه حساب باز می‌کنند، ممکن است، اصولگرایان هم چنین کنند.


تعداد بازدید :  78