شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
آمار وحشتناک مصدومیت در بازی‌های ملی
غرامت مضاعف

شهروند| چند سال قبل آرسن ونگر در اعتراض به مصدومیت ستاره‌هایش در بازی‌های ملی از فیفا خواست تیم‌های ملی را وادار به قبول پرداخت غرامت به باشگاه‎های بازیکنان آسیب‌دیده کند؛ اتفاقی که درنهایت به تصویب رسمی نرسید. برگزاری چند بازی دوستانه و همچنین رقابت‌های مقدماتی یورو 2016 با مصدومیت چند بازیکن ازجمله لوکا مودریچ، دالی بیلیند و آنخل دی‌ماریا همراه شد تا سی و نهمین مصدوم شیاطین سرخ در همه رده‌ها از زمان مربیگری فن‌گال هم معرفی شود. در این شرایط تیغ رئال‌مادرید بیشتر از بقیه متضررها برید چون آنها موفق به دریافت غرامت 1.8‌میلیون یورویی از سوی فیفا شدند.
فرصت حداقل 28 روزه
طبق بندی که در قرارداد مودریچ گنجانده شده چنانچه او در زمانی طولانی‌تر از یکماه به دلیل مصدومیتی بی‌ارتباط با رئال‌مادرید دور از میادین باشد، شخصیت حقوقی عامل مصدومیت او باید مبلغی را به‌عنوان غرامت بپردازد. بر این اساس و در شرایطی که طبق قانون فیفا باید به هر مصدوم ملی، فرصت استراحت حداقل 28 روزه داده شود، رئال‌مادرید به دلیل دوری طولانی‌مدت مودریچ به دلیل مصدومیت، غرامتی 1.8‌میلیون یورویی دریافت کرد.
روزهای تیره منچستریونایتد
وقتی پس از مصدومیت دی‌ماریا توسط نانی در بازی منجر به پیروزی یک بر صفر پرتغال مقابل آرژانتین، دوربین روی صورت فن‌گال زوم کرد، می‌شد حدس زد او درحال سپری کردن چه روزهای ناگواری است. پس از تبدیل شدن دالی بیلیند به سی‌ونهمین مصدوم دوران مربیگری مرد هلندی در اولدترافورد نوبت به بازیکن کناری سابق رئال‌مادرید رسید. دی‌ماریا هنگامی آسیب دید که مسی پس از زدن توپ به تیر دروازه و رونالدو بعد از بازی انفرادی نافرجامش در محوطه جریمه آرژانتین از ابتدای نیمه دوم بازی را ترک کردند. دست دادن لیونل و کریس و صحبت‌هایشان در حفاظ دست‌ها از نکات جالب توجه رقابت محسوب می‌شد.
نویر، مصدوم بزرگ
دیگر مصدوم بزرگ بازی‌های ملی اروپایی این هفته، مانوئل نویر بود که در جدال بی‌اهمیت ابتدای هفته مقابل جبل‌الطارق، آسیب دید. آلمان البته به دنبال غرامت نیست. علاوه بر کروس، زننده تنها گل بازی با اسپانیا شب، شب مولر هم بود. آقای گل جام‌جهانی 2010 با انجام شصت و دومین بازی ملی به تعداد بازی‌های گرد مولر افسانه‌ای رسید. در سوی مقابل در لحظات اهمال کاسیاس مقابل ضربه کروس، ایسکو از همه خوشحال‌تر بود چون آمار خیره‌کننده 60 لمس توپ در نیمه اول را با یک پیروزی دیگر همراه دید.
غرامت به رونی؟
رونی پس از زدن 2 گل از 3 گل انگلیس به اسکاتلند در همپدن پارک به 3 قدمی رکورد سر بابی چارلتون، بهترین گلزن تاریخ تیم‌ملی انگلیس رسید؛ البته او شانس آورد که فرگوسن دیگر سرمربی منچستریونایتد نیست چون در این صورت به دلیل زیر پا گذاشتن قانون «پشتک نزدن پس از هرگل» باید غرامت ویژه‌ای به فرگی می‌پرداخت!


تعداد بازدید :  76