شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
سردار آزمون در گفت‌وگو با «شهروند»:
کره‌ای‌ها باختند، جنجال راه انداختند
یک تیم مطرح اروپایی خواستار جذب من شده است این‌قدر به سیستم دفاعی تیم‌ملی انتقاد نکنید

شهروند| سردار آزمون، دوباره نامش بر سر زبان‌ها افتاده است؛ به چند دلیل. گل پیروزی تیم‌ملی اگرچه باعث رقم خوردن سومین پیروزی متوالی ایران بر کره‌جنوبی شد و باعث شد حسرت این تیم برای پیروزی در ورزشگاه آزادی 40ساله شود اما دستاوردهای دیگری نیز برای مهاجم ترکمن تیم‌ملی داشته است. او حالا پایین‌تر از کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم‌ملی فوتبال ایران است. آزمون بسیار به موفقیت تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا خوشبین است و عنوان می‌کند پیشنهادهای خوبی از چند تیم اروپایی برای انتقال در نیم‌فصل اروپا دارد. گفت‌وگوی «شهروند» با سردار آزمون، مهاجم روبین‌کازان را در ادامه می‌خوانید.
 از بازی با کره‌جنوبی شروع کنیم. فکر می‌کردید برای سومین‌بار متوالی این تیم را شکست دهید؟
شما نمی‌توانید نوع بازی کره‌جنوبی را با تیم ما مقایسه کنید. آنها بعد از جام‌جهانی چندین اردو و بازی تدارکاتی انجام داده بودند و تیمشان واقعا آماده بود. در عین حال تیم ما اولین بازی دوستانه با یک تیم‌ملی را برگزار کرد. به ‌هر حال به‌دنبال این بودیم که خوب کار کنیم و نتیجه خوبی هم بگیریم. از طرفی کی‌روش به همه بازیکنان روحیه خوبی منتقل کرد و در نهایت توانستیم پیروز شویم. درباره این‌که فکر می‌کردیم پیروز شویم یا نه، باید بگویم ما برای برد به زمین رفتیم و فکر می‌کنم عملکردمان هم خوب بود.
 اما برخلاف نظر تو، بسیاری از اهالی فوتبال به نوع بازی تیم‌ملی انتقاد می‌کنند!
من نمی‌خواهم بگویم خیلی خوب بازی کردیم، ما بد نبودیم اما مثل دیدار با آرژانتین هم نبودیم. با این حال فکر می‌کنم هر دو تیم موقعیت داشتند و ما از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده کردیم که خوشبختانه به سومین پیروزی متوالی تیم منجر شد.
 قبول داری سیستم تیم‌ملی خیلی تدافعی است؟
این حرف درست نیست. در همین بازی، کره‌جنوبی چند موقعیت بسیار خوب به‌دست آورد؛ اگر سیستم ما تدافعی بود که کره موقعیتی به‌دست نمی‌آورد. در جام‌جهانی نیز همه انتقاد می‌کردند اما دیدید که چند موقعیت خوب جلوی آرژانتین به‌دست آوردیم. از سوی دیگر نباید این‌قدر به نوع بازی تیم‌ملی انتقاد کنیم. اگر واقعا به‌دنبال موفقیت تیم‌ملی هستیم، همه با هم باید تلاش کنیم تا بتوانیم یک نتیجه خوب به‌دست آوریم.
 از گل خودت صحبت کن. به نوعی فرشته نجات کی‌روش شدی.
من همیشه آماده گل‌زدن هستم. وقتی کی‌روش از روی نیمکت به من گفت آماده زمین رفتن شو، بسیار خوشحال شدم و فقط با هدف تأثیرگذاری روی تیم وارد زمین شدم. خوشحالم که توانستم اولین گل ملی خودم را در یک بازی رسمی به‌ثمر برسانم. واقعا گل خوبی به‌ثمر رساندم و از این بابت خوشحالم.
 با این وجود گل تو جنجال‌های زیادی به پا کرد...
من نمی‌دانم کره‌ای‌ها روی چه حسابی می‌گفتند روی دروازه‌بانشان خطا کرده‌ام. در آن صحنه توپ روی هوا بود. دست دروازه‌بان کره به توپ خورد اما نتوانست توپ را جمع کند و من نیز از فرصت استفاده کرده و گل زدم. گلی که به‌ثمر رساندم، کاملا صحیح بود و کره‌ای‌ها چون انتظار نداشتند برای سومین‌بار متوالی در آستانه باختن قرار بگیرند، بازی را به جنجال کشیدند. البته من به آنها حق می‌دهم چون شاید اگر ما هم بودیم، عصبی می‌شدیم. آنها نه‌تنها 40‌سال است در تهران به پیروزی نرسیده‌اند که 3بازی متوالی را هم باخته‌اند.
 این‌که بازیکنان تیم‌ملی هم وارد این جنجال‌ها شدند را می‌پذیری؟
به‌ هر حال وقتی بازیکن حریف، آن‌طور رفتار می‌کند در شرایط بازی طبیعی است نفرات ما هم واکنش نشان دهند. اصلا بهتر بود این مسائل پیش نمی‌آید اما تقصیری متوجه بازیکنان تیم‌ملی ایران نیست.
 به نظرت با این شرایط می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا نتیجه خوبی کسب کنیم؟
تمام هدفمان این است که در جام ملت‌ها موفق باشیم اما این مسأله با کار و تلاش به‌دست می‌آید. ما باید از فرصت باقیمانده استفاده کنیم. فکر می‌کنم اردوی 50روزه‌ای که قبل از جام‌ملت‌های آسیا خواهیم داشت، فرصت خوبی باشد که ضعف‌هایمان را برطرف کرده و بتوانیم خود را آماده مسابقات آسیایی کنیم.
 سرمربی کره‌جنوبی بعد از بازی با ایران حرف از انتقام در جام ملت‌های آسیا زد.
قطعا فرقی نمی‌کند در جام ملت‌ها با چه تیم‌هایی رودررو شویم. اگر به دنبال موفقیت و رسیدن به جمع تیم‌های برتر هستیم باید بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. باید با هدف برد مقابل همه تیم‌ها قرار بگیریم و از آن مهم‌تر پله پله جلو برویم. فعلا تمام هدفمان این است که از گروهمان صعود کنیم.
 کمی هم از شرایط خودت در روبین‌کازان صحبت کن.
شرایطم در روسیه بد نیست. مربیان از من رضایت دارند. امروز هم به تمرینات روبین‌کازان برمی‌گردم.
 بحث‌هایی هم درباره جدایی‌ات در تعطیلات ژانویه از روبین‌کازان مطرح شده است. صحت دارد؟
پیشنهاد که دارم اما همه‌چیز با نظر باشگاه انجام می‌شود. خودم زیاد در جریان پیشنهادهایم نیستم و با توجه به تعهدم به باشگاه روبین‌کازان آنها باید درباره‌ام تصمیم بگیرند. شنیده‌ام یک تیم مطرح اروپایی هم خواستار به خدمت گرفتنم شده اما نمی‌دانم چه شرایطی پیش می‌آید.


تعداد بازدید :  58