شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
بازتاب‌های اجتماعی معرفی یک وزیر

معرفی محمد فرهادی به‌عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت علوم دیروز در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب‌های گسترده‌ای داشت. شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند که دولت بلافاصله پس از این‌که مجلس دست رد به سینه دانش آشتیانی زد، گزینه دیگری را برای وزارت علوم معرفی کند و منتظر بودند که رئیس‌جمهوری به دنبال گرفتن حکم حکومتی برود یا واکنش دیگری نشان بدهد.
روحانی اما انتخاب دیگری کرد او محمد فرهادی را که حالا رئیس سازمان هلال‌احمر است، به‌عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد داد. این پیشنهاد پیش از آن‌که به تحلیل‌ها و نظرهای رسانه‌ای برسد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و کاربران این شبکه‌ها به آن واکنش نشان دادند. بخشی از نظرات مردم درباره این انتخاب روحانی زیر خبر اعلام فرهادی به‌عنوان گزینه بعدی دولت، منتشر شده بود، ثبت شده.
«مجید» نوشته: « از اول هم مشخص بود چون اسم ایشون همیشه یکی از گزینه‌های اصلی بود اگه ایشون هم رای نیاره گزینه بعدی کواکبیان هست.» محمد هم نظر دیگری داده و نوشته است: «دولت با معرفی سریع روحانی خواسته ژست سیاسی و قدرتش در برابر مجلس را حفظ کند.»
«امیر» اما این انتخاب را انتخابی عاقلانه دانسته و نوشته است: « این  انتخاب مدبرانه‌ای است. فرهادی اصلاح‌طلب معتدلی است که شانس رأی اعتماد دارد. اگه این دفعه مجلس رأی ندهد فشار افکار عمومی روی آنها بیشتر می‌شود. کارنامه اجرایی و علمی پرباری داره. هزینه رای ندادن به این کاندیدا بالاست.» از نگاه «مریم» هم «از اول هم گزینه اصلی ایشون بود فقط رئیس‌جمهوری می‌خواست به مردم نشان بدهد که عدم حضور مردم در انتخابات مجلس نتیجه‌ای جز این ندارد که امروز می‌بینیم.»اما در مورد رأی آوری به نظر می‌رسد با وجود 4 تجربه قبلی حالا تعداد بیشتری از افرادی که این روزها ماجرای رای اعتماد وزیر علوم را دنبال می‌کنند پیش‌بینی‌شان این است که مجلس این بار به وزیر پیشنهادی روحانی رأی اعتماد خواهد داد.


تعداد بازدید :  57