شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران:
برخی پیمانکاران شهرداری کودکان را به کار می‌گیرند

ایلنا| رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در مورد کودکانی که با یونیفرم شهرداری در سطح شهر به جمع‌آوری زباله می‌پردازند، گفت: من این مسأله را رد نمی‌کنم؛ ممکن است در زمینه تذکر دادن به پیمانکاران برای عدم‌استفاده از این افراد گاهی سهل‌انگاری کرده باشیم.
«مصطفی فیضی» در ارتباط با حادثه فوت مرحوم، «علی چراغی» در درگیری با ماموران پیمانکار منتسب به شهرداری تهران گفت:   زمانی که کار را به پیمانکار واگذار می‌کنیم همه مسئولیت‌ها براساس قانون برعهده پیمانکار است، البته این توضیح من مانع مسئولیت ما در این زمینه نیست، اما مسئولیت مستقیم پیگیری این مسأله با سازمان ما نیست.
او گفت: این اتفاق مانند آن است که شما خانه‌تان را به دست پیمانکار بدهید تا آن را بسازد، اما در  حین کار کارگری در چاه بیفتد؛ قطعا این اتفاق شما را در این زمینه مسئول نمی‌کند، البته این به معنای بی‌تفاوتی ما به فوت یا ضرب و جرح شهروندان نیست، بلکه این حادثه از نظر قانونی در چارچوب رسیدگی ما نمی‌گنجد. ما با پیمانکار قرارداد بستیم و پیمانکار هم اگر از سوی قانون مقصر شناخته شود، موظف به پاسخگویی در مورد این مسأله است.
فیضی در ارتباط با حد مجاز برخورد پیمانکاران با دستفروشان گفت: ما در ارتباط با دستفروشان با شکایات مردمی فراوانی روبه‌رو هستیم و ساماندهی هم به این شکل است که به آنها می‌گوییم در این‌جا بساط نکنید و معمولا دستفروشان هم در برابر این حرف مقاومت می‌کنند.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در مورد پیمانکارانی که برای جمع‌آوری زباله از کودکان کار استفاده می‌کنند، گفت:   جمع‌آوری زباله در شهر تهران به پیمانکار واگذار می‌شود و بخش جمع‌آوری پسماند خشک، نیز بخشی از آن است که بدون هیچ‌هزینه‌ای ایجاد درآمد می‌کند؛ بنابراین در این حوزه گاهی شاهد انجام اقدامات غیرقانونی هستیم که ارتباطی به پیمانکار شهرداری ندارد.
فیضی توضیح داد:   برخی اشخاص، افراد کم‌سن و ‌سال را اجیر می‌کنند که صبح‌ها زباله‌های خشک را جمع‌آوری کنند که ما به آنها «کوله‌ای» یا «کتفی» می‌گوییم، البته ما ضابط اجرایی نیستیم که آنها را جمع‌آوری کنیم.


تعداد بازدید :  61