شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

برای ارایه توضیحاتی درباره آلودگی هوای تهران
ابتکار و قالیباف به مجلس فراخوانده شدند
فارس| عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس از فراخواندن «ابتکار» و «قالیباف» به خانه ملت برای بررسی علل آلودگی هوای تهران خبر داد.
مهرداد بائوج‌لاهوتی گفت: در فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی مصوب شد دو جلسه مجزا با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و همچنین محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خانه ملت برگزار شود اما هنوز زمان مشخصی برای برگزاری این جلسات تعیین نشده اما احتمالا این جلسات در هفته آینده خواهد بود.
به گفته او دعوت از «ابتکار» برای پاسخگویی و بررسی آلودگی‌ هوای تهران در کنار دیگر معضلات زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد. هوای تهران و شهرهای بزرگ کشور در هفته اخیر آلوده بوده است. منتقدان می‌گویند برنامه‌های مرتبط با حوزه کاهش آلودگی هوا به‌خوبی پیش نمی‌رود.

معاون دریایی رئیس سازمان محیط‌زیست خبر داد
اعلام ۹ کانون آلودگی میکروبی در استان‌های ساحلی به وزارت کشور
تسنیم| معاون دریایی رئیس سازمان محیط‌زیست از اعلام ۹کانون آلوده در کل استان‌های ساحلی خبر داد.
پروین فرشچی درخصوص آلودگی دریای خزر اظهار داشت: به دلیل آلودگی میکروبی ما پایش را در سطح همه استان‌های ساحلی انجام دادیم و این امر را در 4 فصل ادامه خواهیم داد. او ادامه داد: مقرر شده مناطق آلوده دریایی را به وزارت کشور اعلام کنیم که در کل استان‌های ساحلی تاکنون 9 کانون آلوده را اعلام کردیم که این 9 کانون آلودگی میکروبی داشتند که باید در این زمینه با وزارت کشور هماهنگ شویم.
معاون دریایی رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که ما اقدامات خوبی در زمینه شناسایی مناطق آلوده انجام دادیم، بیان کرد: باید مطالعات بیشتری در این خصوص صورت گیرد و وزارت کشور باید برای این مناطق آلوده شنا کردن را موقتا ممنوع کند تا آلودگی برطرف شود.


تعداد بازدید :  84