شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
با همکاری هلال‌احمر و آموزش‌وپرورش
طرح ملی دادرس در دبیرستان‌های دوره اول برگزار می‌شود

طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده روزهای سخت) در حالی به سومین دوره خود رسید که مسئولان ارشد این طرح به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخته و برای ‌سال تحصیلی 94-93 تصمیمات جدید را اتخاذ کردند.
در جلسه‌ای که با حضور دکتر وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و دکتر ضیاءالدینی مدیرکل سلامت این وزارتخانه در سازمان جوانان تشکیل شد، آمار‏‏، اطلاعات، نتایج این طرح مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد در‌ سال تحصیلی پیش‌رو آموزش ویژه دانش‌آموزان پایه هشتم‌ سال دوم دوره متوسطه اول صورت پذیرد.
همچنین بنا شد تا آموزش‌ها توسط مدرسان جمعیت هلال‌احمر در مدارس انجام شود و در نهایت با ارزیابی‌های صورت گرفته از بین مدرسان و مدیران و مربیان مدارس و همچنین مدیران ستادی آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر مجریان برگزیده انتخاب و از آنان تقدیر به‌عمل آید.
در این دیدار دکتر قبادی‌دانا، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر ضمن تقدیر از مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش گفت: با این‌که اجرای چنین طرح عظیمی در سراسر کشور با ابعاد وسیع، دشواری و هزینه بسیاری برای جمعیت هلال‌احمر دربردارد اما وظیفه انسانی خود می‌دانیم، در حد توان به آموزش نوجوانان عزیز کشور بپردازیم تا شاهد کاهش خسارات و تلفات انسانی در حوادث گوناگون باشیم.
دکتر حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این دیدار ضمن بیان سیاست جدید وزارت متبوع خود مبنی بر «مدرسه‌محوری» تأکید کرد که شایسته است در برنامه آتی توجه ویژه‌ای به آموزش در مدارس شود و «طرح دادرس» و «المپیاد درون مدرسه‌ای» با وزن بیشتری انجام پذیرد. طرح دادرس جهت آموزش نوجوانان مدارس متوسطه در بخش پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، چادرزنی و اطفای حریق اجرا می‌شود و در سال‌های گذشته باعث نجات جان خانواده دانش‌آموزان آموزش‌دیده و پیشگیری از بروز حوادث و سوانح شده است.
تاکنون بعد از گذشت 2دوره بیش از ۵۵۰هزار دانش‌آموز از آموزش‌های این طرح بهره برده‌اند.


تعداد بازدید :  72