شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
حذف تلخ مراکش با وجود نمایش تحسین برانگیز
یک رونالدو، یک پرتغال

شهروند|  شیرهای اطلس بعد از شکست دقیقه آخری مقابل ایران دیروز با انگیزه بیشتری برابر پرتغال قرار گرفتند تا بازی مرگ و زندگی را در ورزشگاه لوژینکی مسکو برگزار کنند. در همان دقایق ابتدایی روی یک ارسال کرنر بار دیگر فوق ستاره پرتغال توانست دروازه منیر الحدادی را باز کرده و شاگردان سانتوس را یک بر صفر پیش بیندازد. رونالدو با این گل تعداد گل های خود را در جام جهانی به عدد 4 رساند و در واقع صددرصد گل های سلسائو اروپا را تا اینجا به نام خود ثبت کرده است. پرتغالی‌ها که از بازی نخست مقابل اسپانیا یک امتیاز کسب کرده بودند و برای قرار گرفتن در جمع مدعیان صعود این گروه محکوم به پیروزی بودند، بعد از گل زودهنگام کمی عقب نشستند و این باعث شد مراکشی ها مثل بازی با ایران در دقایقی همه جانبه حمله کنند. واکنش های فوق العاده دروازه بان پرتغال در نیمه دوم باعث شد تا دروازه این تیم بسته بماند و در نهایت آنها با تک گل رونالدو 3 امتیاز شیرین بازی حساس را به نام خود ثبت کنند. البته در چند صحنه مشکوک مراکشی ها اعتقاد به خطای پنالتی روی بازیکنان خود در محوطه جریمه داشتند که نه داور وسط و نه کمک داوران ویدیویی نظر مشابهی با آنها نداشتند. مراکش با وجود نمایش خوبی که در هر 2 بازی با ایران و پرتغال از خود نشان داد، با 2 باخت حذف زودهنگامی از جام بیست و یکم داشت. شاگردان رنار در بازی آخر برابر اسپانیا فقط برای حفظ آبروی خود به میدان می روند و هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت. در پایان این مسابقه رونالدو مثل بازی قبلی برابر اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد تا همچنان به درخشش خود در جام جهانی 2018 ادامه دهد.

سانتوس: عملکردمان ضعیف بود

سانتوس سرمربی پرتغال بعد از شکست دادن مراکش با تک گل رونالدو  اعتراف کرد که به سختی این سه امتیاز را به دست آوردند. سانتوس  گفت:«در ابتدای بازی خوب بودیم و خیلی زود جلو افتادیم ولی توپ و میدان را از دست دادیم. ما پاس های خیلی خوبی نداشتیم . باید در بازی حرکت زیادی داشته باشیم. زمانیکه شما توپ را در اختیار ندارید مجبورید دوندگی زیادی داشته باشید و باعث خستگی می شود» سانتوس درباره علت عملکرد نه چندان خوب پرتغال بعد از زدن گل در طول مسابقه هم تاکید کرد:« به نظر می‌رسید ما در این بازی اعتماد به نفس خودمان را از دست دادیم. ما بعد از اینکه 2 یا 3 توپ را از دست دادیم شروع به افت کردیم. ما در این بازی تیمی متوسط بودیم مقابل بازیکنانی واقعا قوی. باید اعتراف کنم که باید در بازی‌های آینده مشکلاتمان را برطرف کنیم»

رنار: احساس شرمندگی داریم

مراکش بدون تردید تیم حذف شده سربلند جام جهانی در گروه مرگ بود که با بدشانسی مطلق دو بازی خود با ایران و پرتغال را با شکست پشت سر گذاشت. این در حالی است که  از نظر فنی در هر دو مسابقه بهتر از ایران و پرتغال کار کرد. شاید ضعف این تیم در زدن ضربات آخر عامل اصلی به وجود آمدن احساس تلخ حذف برای مردم و اعضای تیم ملی این کشور باشد. با این وجود رنار سرمربی مراکش بعد از باخت به پرتغال گفت:« ما بعد از 20 سال به جام جهانی راه پیدا کردیم و نشان دادیم که توانایی بازی کردن فوتبال را داریم. ما فوتبال واقعی را ارایه دادیم. در ورزشگاه احساس کردیم که خانه خودمان بازی می‌کنیم. این جو حاکم به ورزشگاه به ما خیلی کمک کرد. منتهی نتیجه نگرفتیم و به خاطر این مساله احساس شرمندگی در مقابل مردم داریم. در هر دو مسابقه بهتر از حریفان کار کردیم اما در نتیجه گیری تیم بازنده ما بودیم»


تعداد بازدید :  331