شماره ۴۳۲ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

با تخریب واحدهای تجاری پاساژ گلستان اراك در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
به گزارش «شهروند»، محمدابراهیم عباسی، شهردار اراک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به اتمام عملیات اجرایی و عمرانی مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی گلستان، مجموعه شهرداری با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای بازگشایی ضلع غربی پاساژ و همچنین توافقات صورت داده با کسبه محترم، اقدام به تملک 40 واحد تجاری در خیابان شهید بهشتی کرده است.
وی در ادامه افزود: عملیات تخریب واحدهای تجاری این پاساژ از شامگاه 24 آبان ماه با مسدود کردن خیابان شهید بهشتی، توسط عوامل اجرایی شهرداری و چندین دستگاه لودر و کامیون آغاز شد که با تلاش شبانه این عملیات تا بامداد روز یکشنبه 25آبان، با حجم عملیات خاکبرداری بالغ بر 300 مترمکعب به پایان رسید و کلیه احجام باقی‌مانده از تخریب، توسط ماشین‌آلات مربوطه به خارج از شهر منتقل شدند و با آغاز روز کاری محیطی بدون هیچ‌گونه آلودگی برای شهروندان فراهم شد.
مهندس عباسی در بیان شرح عملیات تخریب، خاطرنشان ساخت: در راستای اجرای این عملیات 50 متر از مسیر خیابان شهید بهشتی با عرض 5 متر و همچنین 23 متر از کوچه خوانساری‌ها با عرض 5 متر بازگشایی شد.
شهردار اراک تصریح کرد: عملیات ساخت و اجرای پاساژ گلستان با زیربنای 8500 متر در 5 طبقه تجاری و 2 طبقه پارکینگ عمومی با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک نیز برای استفاده شهروندان اراکی به بهره‌برداری می‌رسد.

تمدید مهلت ارایه تسهیلات بلاعوض 50‌درصدی شرکت برق به متقاضیان سیستم برق خورشیدی
مهندس فرهاد شبیهی از تمدید مهلت ارایه تسهیلات ویژه 50‌درصدی شركت برق برای متقاضیان استفاده از سیستم‌های برق خورشیدی خبر داد.  به‌گزارش «شهروند» مهندس فرهاد شبیهی، مدیرعامل توزیع برق استان مركزی گفت: مطابق الزامات طرح برای هر مشترک صرفا یک کیلووات سیستم خورشیدی متصل به شبکه با استفاده از کمک بلاعوض از محل بند ز تبصره 9 بودجه ‌سال 93 معادل 50‌درصد هزینه حداکثر تا سقف 45‌میلیون ریال درنظر گرفته شده است و مازاد مبلغ هزینه اجرای پروژه تا سقف قیمت تمام شده توسط متقاضی بعد از اعلام شرکت توزیع پرداخت می‌شود. وی افزود: دریافت فرم‌های تعهدنامه و تفاهمنامه از سایت شرکت، مدیریت‌های توزیع برق شهرستان‌ها، دفاتر منتخب پیشخوان دولت و تکمیل آنها حداکثر تا تاریخ 10/9/ 93 و تحویل به مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها یا روابط‌عمومی شرکت توسط متقاضی صورت می‌پذیرد و با توجه به محدودیت منابع، اختصاص سامانه فتوولتاییک مذکور براساس تاریخ تحویل فرم‌های تفاهمنامه، تعهدنامه و زمان واریز وجه سهم متقاضی است. فرهاد شبیهی یادآور شد: در صورتی که محل نصب سامانه در مشاعات باشد مشترک موظف است قوانین و مقررات مرتبط به آپارتمان‌نشینی را رعایت کند و مشترک متعهد به عدم‌جابه‌جایی و خودداری از هرگونه تغییر در سامانه نصب شده و عودت کل مبلغ پرداخت شده بلاعوض در صورت رخداد موارد مذکور است.
مدیرعامل توزیع برق استان مركزی خاطرنشان ساخت مشتركان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با تلفن 32225005 در استان تماس گرفته یا با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها سوالات خود را مطرح کنند.
سامانه‌های فتوولتاییک که با استفاده از حمایت‌های حاصل از عوارض برق نصب می‌شوند مشمول فروش تضمینی برق به شرکت توانیر نمی‌شوند.


تعداد بازدید :  70