شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
رونمایی از 21 فوتبالیست متخلف و لیست سیاه مالی
رفیق قلعه نوعی بازیکن سرباز شد!

گروه ورزش| پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در ماه‌های اخیر درخصوص بازیکنانی که تا به حال با کارت معافیت غیرقانونی بازی کرده‌اند، بالاخره سازمان لیگ از لیست 21 نفره‌ای رونمایی کرد که دوره سربازی خود را طی نکرده‌اند و درحال حاضر سرباز غایب محسوب می‌شوند.  بازیکنان مطرحی همچون آرش افشین، بختیار رحمانی، شهاب کرمی و ساسان انصاری از فولاد خوزستان در این فهرست قرار دارند که البته به نظر می‌رسد مشکل انصاری حل شده زیرا او در بازی نخست تیمش به میدان رفت. میلاد غریبی، حسین خلاقی، سعید حلافی، علیرضا حقیقی، حسین ماهینی، علی حمودی، امين جهان‌مهر، محمدجواد شفيع‌زاده، مهدي چاه‌کوتاه‌زاده، ابراهيم صالحي، محمد معاوي، حسن معادي، ميلاد مديرروستا، عقيل عبدالخاني، عباس عسگري، علي کعبي و منصور عظيمي از دیگر اسامی هستند که برای گذراندن دوره خدمت سربازی‌شان باید سریعتر اقدام کنند و اجازه حضور در تیم‌های لیگ برتری را ندارند.  در این میان جدا از حضور برخی بازیکنان مطرح و حتی ملی‌پوش در این فهرست برخی نام‌های جالب‌توجه به چشم می‌خورد.  منصور عظیمی از دوستان نزدیک امیر قلعه‌نوعی است که اصلا بازیکن حرفه‌ای فوتبال نبوده و نیست. گفته می‌شود نام او در فهرست چند فصل پیش فجرسپاسی وجود داشته است.  همچنین میلاد مدیرروستا، پسر علی‌اصغر مدیرروستا است و محمدجواد شفیع‌زاده نیز از برادران شفیع‌زاده است که استقلال اهواز را دراختیار دارند. حال این‌که چطور اسامی این افراد در لیست بازیکنان وجود داشته و حالا هم به‌عنوان سرباز غایب معرفی شده‌اند، مشخص نیست. در ضمن سازمان نظام وظیفه شرایط بازیکنانی که در این لیست قرار گرفته‌اند را متفاوت دانسته و اعلام کرده هر کدام از این بازیکنان کارت‌های پایان خدمت یا معافیت جعلی ارایه داده باشند، حق بازی کردن در تیم‌های نظامی را هم ندارند و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود، اگرچه رئیس سازمان لیگ هیچ‌کدام از این افراد را دارای کارت معافیت جعلی ندانسته و عنوان کرده این بازیکنان یا سرباز غایب هستند یا این‌که سازمان نظام وظیفه در صدور این کارت اشتباه کرده است.
علی دایی که چند روز قبل از بازی نخست تیمش مقابل نفت از محرومیت ماهینی با خبر شده بود، از کسانی بود که صدای اعتراضشان به این رأی بلند شد. این درحالی است که سرمربی پرسپولیس خودش یکی از نفراتی بود که به‌شدت قضیه کارت‌های معافیت جعلی را پیگیری می‌کرد. اما تاج در پاسخ به اظهارات پرسپولیسی‌ها اعلام کرده که رحیمی، مدیرعامل این باشگاه از یک ماه قبل از این ماجرا با خبر بود.
خبر دیگری که از سازمان لیگ به گوش می‌رسد درخصوص عدم شفافیت و تخلف در قرارداد 17 بازیکن است.  این مسأله را تاج، رئیس سازمان لیگ اعلام کرده و گفته که محرومیت سنگینی در انتظار این بازیکنان خواهد بود که مبلغ قرارداد ثبتی آنها در سازمان لیگ با قرارداد واقعی‌شان متفاوت است.  

 


تعداد بازدید :  89