شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
مجلس نماد بی‌اعتنایی به مسائل کشور نباشد

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند و افزودند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاه‌های غربی، انقلابی‌گری و پرهیز از اشرافی‌گری» را مورد توجه کامل قرار دهند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه تأکید کردند: مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند. رهبر معظم انقلاب همچنین تصریح کردند: مجلس در مواردی مثل مبارزه با تروریسم و پولشویی مستقلا قانون بگذارد.
 مجلس را صرف قانونگذاری
 در مسائل مهم کنید
رهبر انقلاب اسلامی، «قانونگذاری و ریل‌گذاری حرکت اجرایی کشور» را مهم‌ترین وظیفه مجلس خواندند و با تأکید بر افزایش مستمر کیفیت قانونگذاری، نکات مهمی را در این زمینه بیان کردند. «توجه به اولویت‌های کشور و پرهیز کامل از قانونگذاری در زمینه مسائل کم اهمیت» نخستین نکته ایشان بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمایندگان ملت خاطرنشان کردند: شما برای خدمت به ملت فقط چهار‌سال مهلت دارید، بنابراین لحظه‌لحظه‌ آن را صرف قانونگذاری در مسائل مهم و دارای اولویت کنید. «عملی بودن قوانین» و «پرهیز از قانونگذاری در مسائل خلاف مصلحت کشور» دو نکته دیگر رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس بود.
معاهدات بین‌المللی در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ پخت‌وپز می‌شود
ایشان در همین بحث در زمینه معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت‌وپز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا
دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟ ایشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.
جلسه سران قوا راه را برای
 حل مشکلات باز کند
ایشان با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه سران و عناصر سه قوه برای ورود جدی به مسائل اقتصادی گفتند: این جلسه باید بِبُرد و با تصمیمات قوی، راه را برای حل مشکلات موجود باز و مجلس نیز در همین جهت حرکت کند و به دشمنان اجازه سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی ندهد.
خلق و خوی اشرافی‌گری
 کار را مشکل می‌کند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «اشرافی‌گری» را بلای بزرگ کشور خواندند و افزودند: اگر خلق‌وخوی اشرافی جزو سبک زندگی ما شد، تبعات منفی آن ازجمله ریزش‌ها پایانی نخواهد داشت و کار خیلی مشکل می‌شود. رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان بحث «نظارت بر رفتار نمایندگان» را حتی از نظارت مجلس بر دولت و دیگر مجموعه‌ها مهم‌تر دانستند و تأکید کردند: هیأتی که در این زمینه در مجلس ایجاد شده باید تقویت شود و به معنای حقیقی کلمه بر رفتار نمایندگان نظارت کند.
کشور به استحکام ساخت درونی ملت و نظام نیاز دارد
ایشان عملکرد مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک رکن اساسی نظام را تا به امروز خوب و رو به پیشرفت خواندند و تأکید کردند: این حرکت باید هرچه بیشتر تقویت شود، زیرا کشور به استحکام ساخت درونی ملت و نظام نیاز دارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آشکار شدن روزافزون خباثت ذاتی زورگویان بین‌المللی افزودند: دیدن تصاویر جنایت جدا کردن هزاران فرزند از مادرانشان در آمریکا، انسان را بی‌طاقت می‌کند اما آمریکایی‌ها با خباثت کامل، فرزندان را از والدین مهاجر
جدا می‌کنند.


تعداد بازدید :  131