شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
تیتربازی

جادوگران فیلمسازان اسکاری!
رابر زمکیس، آلفونسو کوران و گیرمو دل‌تورو ساخت اقتباس سینمایی از رمان جادوگران نوشته رولد دال، نویسنده معروف ولزی را بر عهده خواهد داشت. رمان جادوگران که یک‌بار در‌ سال ۱۹۹۰ در فیلمی با بازی آنجلیکا هیوستون اقتباس سینمایی شده بود، روایتگر داستان پسری است که به صورت تصادفی از محل زندگی و محفل جادوگرانی اطلاع پیدا می‌کند که از کودکان نفرت دارند.

جشنواره بهرام بیضایی
دومین جشنواره بهرام بیضایی یکم تیرماه افتتاح می‌شود و از پنجم تا آخر تیر ماه نیز آثار بخش مسابقه اجرا می‌شوند. مجید جعفری، ثنا نعمتی و مهراو نوری داوران دومین دوره جشنواره بهرام بیضایی هستند که دو نفر از آنها از شاگردان استاد بیضایی بوده‌اند. در دومین دوره این جشنواره علاوه بر بخش بیضایی که مختص به خوانش نمایشنامه‌های بهرام بیضایی است، یک بخش با موضوع آزاد هم برگزار می‌شود.

تقدیری دیگر از اسکورسیزی
مارتین اسکورسیزی برای دریافت جایزه دستاورد سینمایی به شهر رُم بازخواهد گشت؛ جایی که زادگاه سینمای نئورئال ایتالیا به‌عنوان یکی از بزرگترین الهامات سینمایی او است. آنتونیو موندا، دبیر جشنواره رم اعلام کرد که اسکورسیزی سیزدهمین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی این رویداد را از دستان پائولو تاویانی کارگردانی ایتالیایی دریافت خواهد کرد.


تعداد بازدید :  300