شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
خدمات رایگان بیمیتو برای همه
بیمه‌نامه‌تان را آنلاین بخرید

شهروند|  حتما برایتان پیش آمده است که برای گرفتن بیمه‌نامه فرصت کافی در طول هفته نداشته‌اید یا مجبور به گرفتن مرخصی شده‌اید یا این‌که مجبور به صرف وقت در ترافیک شده‌اید تا به یک نمایندگی بیمه مراجعه کنید. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که بسیاری از خدمات شرکت‌های جهان به صورت آنلاین درآمده‌اند. در ایران هم به تازگی خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین درآمده است و اپلیکیشنی با عنوان «بیمیتو» به سرعت و با امکانات ویژه خدمات بیمه‌ای را به صورت آنلاین به مشتریان ارایه می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما خیلی راحت می‌توانید بیمه شخص ثالث، بیمه عمر، بیمه بدنه خودرو، بیمه درمان و سایر انواع بیمه را از شرکت‌های مختلف بیمه‌ای و به صورت آنلاین خریداری کنید و در انتها بیمه‌نامه برای شما ارسال می‌شود یا این‌که می‌توانید برای دریافت آن به کارگزاری‌های بیمه مراجعه کنید اما این تمام خدمات آنلاین شرکت‌های بیمه‌ای نیست و در واقع تمام امور مربوط به مشتریان در شرکت‌های بیمه‌ای به صورت آنلاین درآمده است. در ادامه توضیحات بیشتری در این‌باره می‌آوریم.
به کجا مراجعه کنیم؟
کافی است اپلیکیشن «بیمیتو» را نصب کنید یا به صورت آنلاین وارد سایت اینترنتی bimito.com شوید. در این سایت گزینه‌های متعددی را مشاهده می‌کنید. گزینه‌هایی مانند استعلام قیمت بیمه شخص ثالث، بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرت، خرید اقساطی بیمه، بیمه عمر، بیمه بدنه خودرو، انواع بیمه‌های درمان و ... گزینه‌هایی هستند که شما در این اپلیکیشن یا سایت مواجه می‌شوید. در این‌جا به شما درباره انواع بیمه توضیحاتی داده می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای مختلف که این خدمات را می‌دهند، معرفی می‌شود. قیمت بیمه‌نامه‌ها و مقایسه آنها با یکدیگر ازجمله خدماتی است که در این سایت به شما ارایه می‌شود. در این سایت حتی می‌توانید قیمت بیمه‌نامه مورد نظرتان را با تعرفه‌های اعلام‌شده محاسبه کنید و حدود مبلغی که باید برای انواع بیمه‌نامه خرج کنید، برایتان مشخص می‌شود. در انتها می‌توانید با انتخاب یک شرکت بیمه‌ای مورد نظر بیمه‌نامه‌تان را به صورت آنلاین خریداری کنید.
چگونه بیمه‌نامه آنلاین بخریم؟
موقع ورود به سامانه و انتخاب خدمات بیمه‌ای موردنظرتان باید مدارک هویتی خواسته‌شده را به صورت عکس وارد کنید و قیمت را مطابق محاسبات انجام‌شده پرداخت کنید. بیمه‌نامه شما در اولین ساعات اداری آماده می‌شود و سپس با شما تماس گرفته می‌شود که برای دریافت بیمه‌نامه‌تان به صورت حضوری به نزدیکترین نمایندگی مراجعه کنید یا بیمه‌نامه با هزینه شخصی شما برایتان ارسال می‌شود. به جز این، خدمات دیگری مانند تعویض دفترچه درمان و تمدید بیمه‌نامه‌ها هم از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود. همچنین مشتریان از این طریق می‌توانند به بیمه‌ها و خدمات آن دسترسی پیدا کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. ازجمله ویژگی‌های این اپلیکیشین ارایه خدمات آنلاین است، تا از این طریق مشتریان بتوانند بدون حضور در محل از آن استفاده کنند.
خدمات به‌صورت رایگان انجام می‌شود
این سامانه جهت ارایه‌ خدمات بیمه‌ای با نمایندگان و کارگزاران رسمی و دارای تاییدیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند. جالب است بدانیم که استفاده از خدمات بیمیتو هیچ تفاوتی با نمایندگی‌های بیمه سراسر کشور ندارد و هزینه مازادی را به مشتری متحمل نمیکند. هدف نهایی بیمیتو از یک سو ایجاد زیرساختی خوب برای مشتریان و عرضه‌کننده‌های خدمات بیمه‌ای است که هم قابلیت استفاده راحت برای بیمه‌گزاران را داشته باشد و هم بیمه‌گزاران بتوانند آگاهی لازم جهت خرید بیمه را پیدا کنند و از طرف دیگر ایجاد نوآوری‌های خاص و بیشتر در صنعت بیمه است. البته نباید از یاد برد که این سامانه در تسریع بخشیدن به روند کاری نقش موثری را ایفا می‌کند؛ چرا که به صورت آنلاین و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توان از خدمات آن بهره برد. به‌عنوان مثال فردی قصد دارد خودرو یا خانه خود را بیمه کند. با استفاده از این سامانه ابتدا می‌تواند اولویت‌های خود را انتخاب کرده و سپس انواع بیمه‌ها را از نظر قیمت، کیفیت و... مقایسه کند. این مقایسه موجب می‌شود تا مشتری در انتخاب خود با دقت نظر بیشتری عمل کند و بهترین بیمه را برای خودرو یا منزل خود انتخاب کند. از دیگر مزایای این سامانه ارسال رایگان درخواست‌های مورد نظر است. هم‌اکنون در بیمیتو چند رشته بیمه وجود دارد؛ رشته‌ شخص ثالث خودرو، بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی و آپارتمان‌ها، بیمه مسافرتی، بیمه زلزله، مسئولیت پزشکان و درنهایت بیمه تأمین اجتماعی در این سامانه دیده می‌شود. همچنین در صورت نیاز می‌توان هر یک از بیمه‌ها را خریداری کرد؛ اگر در قسمت خرید بیمه در اپ بیمیتو یا بر روی وب‌سایت با تکمیل فرم‌های از پیش‌تعیین شده، با توجه به نیاز خود خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌ای را دریافت و با یکدیگر مقایسه کنید. البته این بخشی از خدمات بیمیتو است. با استفاده ازاین سامانه می‌توان از زمان اتمام بیمه، تاریخ سررسید اقساط بیمه‌ها و... مطلع شد. با وجود این قابلیت می‌توان در هر زمان و مکان به اطلاعات بیمه‌ای دسترسی داشت و از خدمات مورد نیاز آن بهره برد. همچنین این سامانه شرایطی را فراهم کرده که از طریق آن از خدمات هر یک از بیمه‌ها بتوان بهره برد. به‌عنوان مثال تعویض دفترچه بیمه با واردکردن اطلاعات و شماره بیمه بدون هیچ حضوری و با ارسال از طریق پیک دفترچه بیمه خود را تعویض کنید.


تعداد بازدید :  215