شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
پاساژ امیرکبیر، ساختمان پلاسکو نشد

سه‌شنبه‌شب آتش‌سوزی در پاساژی قدیمی در خیابان امیرکبیر روبه‌روی پاساژ کاشانی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد و بعد هم 6 ایستگاه به همراه 3 نرده‌بان و تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.
آتش‌نشانان که پس از دودقیقه خود را به محل رسانده بودند، عملیات را در این پاساژ آغاز کردند. محل آتش‌سوزی پاساژ دوطبقه‌ای بود که در طبقه بالای آن نزدیک به ۱۰ انبار قدیمی با حجم زیادی اجناس قابل اشتعال که به صورت ناایمن قرار داشتند، پر شده بود. همچنین طبقه همکف آن نیز با کاربری لوازم خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت. حجم زیادی از آتش شعله‌ور بود و به سقف‌های شیروانی سرایت کرده بود. آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و عملیات در ضلع جنوبی به دشواری انجام می‌شد و کار را مشکل کرده بود. در جریان مهار آتش سه‌نفر از نیروهای آتش‌نشانی مصدوم شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.
در مجاورت این پاساژ هتلی است که حدود ۲۵ مسافر در آن اقامت کرده بودند که توانستند افراد سالم از ساختمان خارج شوند. به گفته سخنگوی آتش‌نشانی با وجود ساختمان پاساژ خراب نشد و این مقدار تخریب برای یک ساختمان قدیمی چند 10ساله با تیرهای چوبی کاملا طبیعی است. سقف اصلی که شیروانی بود و همراه دیوارها و همچنین دیوارهای میانی همه سرجایشان هستند. ما به قدری عملیاتمان را با احتیاط انجام می‌دادیم تا اتفاق ناگواری نیفتاد. ساختمان به همراه سقف شیروانی و دیوارهایش هنوز سرجایشان هستند. درحال حاضر نیروهای ما با دو ایستگاه در محل حاضر هستند و لکه‌گیری می‌کنند و در مراحل پایانی کار است و احتمالا تا یکی دوساعت دیگر عملیات به پایان می‌رسد. فعلا باید جنس‌ها آرام‌آرام جابه‌جا شود تا اتفاق دیگری رخ ندهد.  همچنین رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به تعداد مصدمان حادثه آتش‌سوزی شب گذشته، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱نفر در این حادثه مصدوم شدند که با تلاش تکنیسین‌های اورژانس 3‌نفر در محل درمان شده و 8نفر به مراکزدرمانی انتقال  یافتند.


تعداد بازدید :  303