شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
تقاضای پناهندگی در اروپا 44 درصد کاهش یافته است

تعداد افرادی که در‌ سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، با افزایش چشمگیر به ۱۶.۲‌میلیون نفر رسیده است. علیرغم بازگشت بیش از ۵‌میلیون مهاجر اجباری داخلی به خانه‌هایشان، دنیا شاهد افزایش آمار مهاجرت اجباری در این‌ سال بود.
به گزارش یورو نیوز، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار آمار سالانه اعلام کرد از میان ۷.۶‌میلیارد جمعیت جهان، ۶۸.۵‌میلیون نفر مجبور به مهاجرت از محل زندگی خود شده‌اند. از این میان ۲۵.۴‌میلیون نفر پناهنده هستند، ۴۰‌میلیون مجبور مهاجر اجباری داخلی شده‌اند و ۳.۱‌میلیون تقاضای پناهندگی داده‌اند.
در این میان شهروندان ۵ کشور منشأ دوسوم کل پناهندگان جهان هستند؛ سوریه با ۶.۳ میلیون، افغانستان با ۲.۶ میلیون، سودان جنوبی با ۲.۴ میلیون، میانمار با ۱.۲‌میلیون و سومالی با ۹۸۶‌هزار و ۴۰۰ نفر.
از سوی دیگر، اتحادیه اروپا گزارشی از وضع پناهندگان در ۲۸کشور عضو در‌ سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.
در‌سال گذشته میلادی ۷۲۸‌هزار و ۴۷۰ پرونده تقاضای پناهندگی در اروپا به ثبت رسیده است که در مقایسه با‌ سال ۲۰۱۶ کاهشی ۴۴‌درصدی داشته است اما همچنان از زمان آغاز بحران پناهندگی در اروپا در‌سال ۲۰۱۵ بیشتر است.
طبق این گزارش از‌ سال ۲۰۱۳ تاکنون بیشترین تقاضای پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا از جانب شهروندان سوریه، عراق و افغانستان صورت گرفته است. بعد از این کشورها به ترتیب شهروندان نیجریه، پاکستان، اریتره، آلبانی، بنگلادش، گینه و ایران بیشترین تعداد تقاضای پناهندگان در اتحادیه اروپا  را داشته‌اند.


تعداد بازدید :  288