شماره ۱۴۳۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
جف بزوس مرد 141 میلیارد دلاری

جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون و پولدارترین مرد جهان حتی از قبل هم پولدارتر شده است. از اول ژوئن 2018 سرمایه این غول فناوری 5‌میلیارد دلار افزایش داشته و در کل به 141‌میلیارد و نهصد‌میلیون دلار رسیده است. این رقم نشان می‌دهد ارزش بزوس 49‌میلیارد دلار بیشتر از بیل گیتس و 60میلیارد دلار بیشتر از وارن بافی است.
این تنها یکی از دستاوردهای بزوس در ‌سال‌ جاری است. برخلاف افزایش قیمت‌ها در خدمات پرایم در ازای سرویس و مزیت‌های بیشتر، ارزش سهام این شرکت همچنان در حال افزایش است. وارن بافی همچنان ابراز پشیمانی می‌کند که زمانی شانس سرمایه‌گذاری در کمپانی آمازون را داشته ولی آن را از دست داده است. بزوس با شروع‌ سال 2018 رسما به پولدارترین مرد جهان و آمازون بعد از کمپانی اپل به دومین کمپانی باارزش در دنیا تبدیل شد. بزوس موفقیتش را مدیون ریسکی است که در 30‌سالگی جرأت به جان خریدنش را داشته است.
بزوس که در دوران تحصیلش همیشه شاگرد اول بود از دانشگاه پرینستون پذیرش گرفت و در رشته کامپیوتر و مهندسی الکترونیک مشغول به تحصیل و بعد از اتمام کالج در زمینه تکنولوژی و اقتصاد مشغول به کار ‌شد.
بزوس در حالی ‌که در‌ سال 1990 معاون مدیرعامل شرکت D.E.Shaw بود، ایده‌ای به سرش زد تا به صورت اینترنتی کتاب بفروشد. او با این کار ریسکی بزرگ و شغل ثابتش را فدا کرد. بزوس در سخنرانی‌اش در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان دانشگاه پرینستون می‌گوید: «استفاده از وب سالانه 2هزار و سیصد‌درصد افزایش می‌یابد. هیچ‌وقت هیچ‌چیزی را ندیده بودم که به این سرعت رشد کند. این ایده یعنی کتابفروشی آنلاین با میلیون‌ها کتاب- چیزی که به‌سادگی در دنیای فیزیکی امکان‌پذیر نیست- خیلی برایم هیجان‌انگیز بود.

 


تعداد بازدید :  145