شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
ماجرای ساختمان‌‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟
امان از خصوصی‌سازی
دادکان: فدراسیون به‌دنبال سوءاستفاده است

شهروند| هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی‌ که تا پیش از این هیچ بحثی درباره مالکیت ساختمان استقلال و پرسپولیس وجود نداشت به یکباره طلب اجاره از 2باشگاه بزرگ پایتخت کرده است. این تصمیم فدراسیون با واکنش مسئولان استقلال و پرسپولیس همراه بود. از طرفی افشارزاده اعلام کرده که ساختمان باشگاه استقلال به نام این باشگاه است. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها تصمیم فدراسیون را عجیب دانستند، البته خطیب، مدیرعامل سابق سرخپوشان مدعی شده که 700‌میلیون در دوره مدیریتش بابت خرید ساختمان پرداخت کرده اما سند به نام باشگاه نخورده است.
در زمان ریاست دادکان ساختمان‌های فعلی سرخابی‌ها برای این 2 باشگاه خریداری شده و در این سال‌ها هیچ ادعایی از سوی فدراسیون برای مالکیت این 2 باشگاه مطرح نشده بود. به نظر می‌رسد حالا که بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس جدی‌تر مطرح شده و به گفته مسئولان تا پایان‌ سال باید این اتفاق رخ دهد، فدراسیون قصد دارد با مطرح کردن بحث مالکیتش اجازه ندهد این 2 ساختمان همراه با اموال باشگاه واگذار شود.
به گفته غلامحسین زمان‌آبادی، سخنگوی سابق فدراسیون دادکان برای این‌که ساختمان‌های فعلی توسط این 2 باشگاه فروخته نشوند، سندشان به نام فدراسیون باقی مانده اما هدف اصلی کمک کردن است، البته دادکان که کلید اصلی این ماجرا به نظر می‌آید در این‌‌باره می‌گوید: «در آن زمان با هدف کمک کردن به 2باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس 2 ساختمان فعلی برایشان توسط فدراسیون خریده شد که قرار بود سندشان نیز به نام خود باشگاه‌ها شود اما به دلیل تغییرات مدیریتی این مسأله در دوره من عملی نشد. بعد از آن نیز اقدامی در این‌باره نشد تا این‌که حالا فدراسیون ادعاي مالکیت دارد و از استقلال و پرسپولیس طلب اجاره کرده است. به نظر فدراسیون از این وضع قصد سوءاستفاده دارد وگرنه در اصل این ساختمان‌ها جزو اموال استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شوند.»


تعداد بازدید :  309