شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
کاهش 6‌درصدی وقوع قتل در کشور

وقوع قتل از ابتدای ‌سال در کشور نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل، 6‌درصد کاهش داشته است و سایر جرایم جنایی نیز سیر نزولی دارند.
سرهنگ‌ هادی مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر این‌که پرونده اسیدپاشی فراموش نشده و درحال پیگیری است، افزود: قرار بر این شده که اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر از طریق یگان پلیس آگاهی استان اصفهان انجام شود.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ادامه داد: 50‌درصد جرایم جنسی و ۱۸‌درصد قتل‌ها در کشور به روابط غیرمتعارف بازمی‌گردد. شبکه‌های نوظهور همچون شبکه‌های اجتماعی و تسهیل ارتباطات ابزاری شرایطی را فراهم کرده که افرادی با سوءنیت و بهانه‌های مختلف افراد را اغفال کرده و سعی در برقراری روابط پنهانی می‌کنند. مصطفایی تأکید کرد: ریشه شکل‌گیری 18‌درصد جرم‌ها، مسائل غیراخلاقی است. لذا، جوانان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل وایبر، واتس‌آپ و... باید دقت بیشتری داشته، همچنین در روابط خود اصول اخلاقی و عرف اجتماعی را رعایت کنند. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بیان این‌که جرایم جنایی ریشه در رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی دارد، اظهار داشت: این درحالی است که شرایط اقتصادی نقش چندان موثری بر جرایم جنایی نداشته و رفتار فرد بیشتر از همه در این مسأله حایز اهمیت است و می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی، شاهد آثار مثبت در کاهش جرایم جنایی باشیم.
وی در ادامه گفت: اعتیاد عامل مهم فروپاشی کانون خانواده به‌شمار می‌رود و در بسیاری از مواقع قتل اعضای خانواده را به‌دلیل توهم، تأمین هزینه و... به همراه دارد. مصطفایی عنوان داشت: جنایت معتادان پس از مصرف مواد، گاهی تعرض به اطرافیان و خویشاوندان بوده و این در حالتی رخ می‌دهد که فرد معتاد در شرایط عادی نبوده و این آثار مواد سبب انجام چنین عملی شده است.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: به نظرم نقش موادمخدر بیشتر در سرقت‌های خرد، طلاق و بیکاری مشهود است و جرایم جنایی خود محدود بوده و نقش اعتیاد در جرایم جنایی کمتر است ولی گاهی حوادث نادر در این زمینه بازتاب
گسترده‌ای دارد.

 


تعداد بازدید :  303