شماره ۴۳۱ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بندرعباس:  
استفاده از ظرفيت رسانه‌ها
در راستاي معرفي خدمات وزارت تعاون و كار ضروري است
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بندرعباس بر استفاده از ظرفيت رسانه‌اي در راستاي معرفي خدمات وزارت متبوع تاكيد كرد.  به‌گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان، دكتر «سيدعلي اكبر طاهايي» در نهمين نشست شوراي هماهنگي مديران دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در هرمزگان با بيان اين‌كه وزارت متبوع از ادغام 3 وزارتخانه تشكيل شده است، گفت: تمام دستگاه‌هاي زيرمجموعه بخش عظيمي از جامعه هدف را تحت‌پوشش خود دارند و به همان نسبت نيز خدماتي را براي اين افراد دارند كه اين خدمات بايد از طرق مختلف به آنان اطلاع‌رساني شود.
وي افزود: استفاده از تريبون نماز جمعه، ديدار با امامان جماعت، ديدار با فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران نيز ازجمله مولفه‌هاي اطلاع‌رساني هستند كه مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد از اين ظرفيت براي ارایه خدمات خود به مخاطبان استفاده كنند. طاهايي در ادامه با بيان اين‌كه تعامل با نمايندگان يك ضرورت است، بر اين تعاملات تاكيد واضافه كرد: مديران دستگاه‌ها بايد از اين فرصت براي پيشرفت و پيشبرد اهداف اداره خود و تقويت وزارتخانه استفاده كنند. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اين نشست با اشاره به اين‌كه، يكي از ابزارهاي مهم افزايش دانايي و نكات كليدي در رشد و توسعه هر جامعه افزايش آگاهي افراد آن جامعه است، بر قرار گرفتن كتاب به‌عنوان يك نياز فرهنگي در سبد كالاي خانوارها تاكيد كرد. وي در اين نشست بر استفاده از ظرفيت‌هاي رفاهي دستگاه‌ها براي يكديگر، احترام به منابع درون سازماني استفاده از پيشنهادات و تجربه‌هاي مديران سابق دستگاه‌ها براي بهبود در كار نيز تاكيد كرد. وي در پايان رويكرد دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين استان را بسيار مطلوب عنوان كرد و گفت:   نگاه مثبت عالي‌ترين مقام دولت در اين استان (استاندار) نسبت به عملكرد يازده دستگاه زيرمجموعه نشان‌دهنده اين امر است. در اين نشست «خليل حنيف» مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نيز ضمن تشکر از مديران كل دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارتخانه گفت: مجموعه عملكردي استان‌ها رتبه‌بندي مي‌شود كه در ارزیابی‌های به‌عمل آمده، هرمزگان جزو 10 استان برتر است كه مديران شوراي هماهنگي در آن بيشترين همكاري و همدلي را دارند و همچنين در سفر رئيس‌جمهوری و هيات دولت به استان‌ها، هرمزگان نيز ازجمله استان‌هايي بود كه بيشترين همكاري را با برنامه‌هاي دولت داشت.
وي بر استفاده از نظرات و پيشنهادات مديران كل دستگاه‌ها براي پيشبرد هر چه بهتر برنامه‌هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد و افزود: در اين خصوص به زودي سايتي فعال خواهد شد كه مديران بتوانند اين پيشنهادات را براي بهبود كار درج كنند. «بهروز اكرمي» مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان نيز بر همگرايي بين دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت متبوع در استان تاكيد و اضافه كرد: اين همگرايي و انسجام بين دستگاه‌هاي زيرمجموعه در جهت عملياتي‌كردن اهداف وزارتخانه و ارایه خدمات به جامعه هدف صورت مي‌پذيرد كه مجموعه شوراي هماهنگي در استان در اين راستا تاكنون موفق عمل كرده است. وي با بيان اين‌كه ‌سال گذشته نتيجه برگزاري 14 جلسه شوراي هماهنگي 79 مصوبه بوده است، افزود: از ابتداي‌ سال‌جاري تاكنون نيز 8 جلسه با 50 مصوبه برگزار شده است كه بررسي و پيگيري رفع همپوشاني بيمه‌ها، به‌روز رساني سايت اطلاع‌رساني دستگاه‌ها جهت دسترسي افراد به اخبار و خدمات وزارتخانه، اطلاع‌رساني درخصوص خدمات صندوق اجتماعي روستایيان و عشاير، تشكيل كميته رفاهي براي كاركنان، تشكيل اتاق فكر شوراي هماهنگي، بررسي اولويت‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي استان براي رفع آنها، پيگيري پرداخت تسهيلات به مشاغل خرد و خانگي و... ازجمله اين مصوبات هستند. در اين نشست هر كدام از مديران دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن معرفي خود و بيان سوابق مديريتي، فعاليت‌هاي حوزه خود را تشريح كردند.
حمایت از سرمایه‌گذاری با نگاه ایجاد اشتغال بسترساز گره‌گشایی از مشکلات   است
استاندار هرمزگان نيز در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری با نگاه ایجاد اشتغال می‌تواند بسترساز گره‌گشایی از مجموعه مشکلات یک منطقه شود. دكتر «جاسم جادری» گفت: اشتغال کلید قفل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است که می‌توان با حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا به این مهم دست یافت. وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کم‌نظیری در دورترین و محروم‌ترین مناطق استان هرمزگان وجود دارد که منتظر سرمایه‌گذاری هستند که امیدواریم با همیاری مجموعه دستگاه‌ها و اعطای تسهیلات جذب‌کننده بتوانیم سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق دهیم. استاندار هرمزگان به مشکل عدم همخوانی رشته‌های تحصیلی دانشگاهی با نیازهای اشتغال اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان در رشته‌های شاخه نظری منتظر استخدام در ادارات دولتی هستند درحالی‌که دولت به دنبال کوچک‌سازی بوده و نیاز اشتغال در رشته‌های فنی و عملی است. جادری به راه‌اندازی مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان بشاگرد اشاره کرد و یادآور شد: باید سیاست‌های اجرایی را با پروژه‌های آموزشی به سمتی ببریم که جوانان صاحب مهارت و مستقل شوند.


تعداد بازدید :  372