شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
هشدار هواشناسی درباره رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در کشور

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در 16 استان به‌ویژه استان‌های غرب و شمال‌غربی خبر داد.
برپایه گزارش سه روزه این سازمان، امروز با تضعیف سامانه بارشی از میزان بارش در شمال‌غرب و غرب کشور کاسته شده و گسترده بارش محدود به برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در دامنه البرز و بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات کرمان خواهد بود.
در این مناطق، رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
افزون بر این روز یکشنبه (ششم خرداد) این شرایط در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود، در این روز به سبب وزش باد شدید در شمال‌شرق، شرق و دامنه‌های واقع در البرز شرقی باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.
ساکنان استان‌های ساحلی دریای خزر، استان اردبیل و خراسان شمالی روز یکشنبه شاهد کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما خواهند بود، همچنین از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال بروز پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
روز یکشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما شنبه در تهران 30 و 20 درجه خواهد بود و روز یکشنبه با افزایش یک درجه‌ای به 31 و 21درجه می‌رسد. اهواز با بیشینه دمای 43درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای 6 و 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.


تعداد بازدید :  878