شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات‌شان در دیدار اخیر سران قوا و مسئولان مسأله اول کشور را مسأله اقتصادی خواندند
10 راهکار اقتصادی رهبری برای کارگزاران نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات‌شان در دیدار اخیر سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام که به مسائل داخلی اختصاص داشت، مسأله اول کشور را مسأله اقتصادی خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌هایی را درباره مسائل اقتصادی مطرح کردند که به شرح زیر است:
۱- فعالیت‌های دولت باید با گسترش خدمات ادامه پیدا کند.
2- باید عمیقا باور کنیم که مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخل کشور قابل ‌حل است و نسخه‌های غربی نه در زمینه اقتصاد و نه در عرصه‌های دیگر نظیر جمعیت، حلّال مسائل و دشواری‌های کشور نیستند.
3- سپردن کارها به خارجی‌ها با توجه به بدقولی‌های آنها باید فقط در حد اضطرار باشد و فقط وقتی از امکانات داخلی مأیوس شدیم، سراغ دیگران برویم.
4- باید ستاد مقابله با این شرارت دشمن (آمریکایی‌ها وزارت خزانه‌داری خود را به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل کرده‌اند) در مرکز اقتصادی دولت تشکیل شود و وزارت خارجه نیز به این مسأله کمک کند.
5- اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات کشور است و امروز با توجه به اقدامات دشمن، باید بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.
6- اقتصاد دولتی جواب نمی‌دهد و همان‌گونه که بارها گفته‌ام، باید سیاست‌های اصل ۴۴ جدی گرفته شود و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.
7- فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی کمک به بخش خصوصی است؛ این صندوق کاملا در اختیار دولت است اما منابع صندوق باید در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار گیرد و نباید صرف مصارف جاری شود.
8- امروز ما اسیر نفت هستیم چراکه قیمت‌گذاری و خرید یا عدم خرید آن دست دیگران است، این وضع باید تغییر کند و نفت به‌عنوان سرمایه ملی، واقعا در اختیار ما باشد و وابستگی به آن را روز‌به‌روز کم کنیم.
9- اهمیت‌دادن به اقتصاد دانش‌بنیان، توجه به جوانان کارآفرین در رسانه‌ها، تقویت تولید داخل، اهمیت فراوان به کالای ایرانی و خودداری مطلق همه دستگاه‌ها از خرید محصولات غیرایرانی.
10- مسائل اقتصاد را نباید به برجام و امثال آن گره بزنیم، دیدید با برجام هم مشکل اقتصاد درست نشد، بنابراین اقتصاد به عوامل دیگری نیاز دارد.


تعداد بازدید :  704