شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
کتک‌کاری در انتخابی تیم‌ملی، کشتی‌گیر جنجالی را به فکر ورود به MMA انداخت
ترانسفر عبدولی از تشک به قفس!

شهروند| محرومیت یک‌ساله از کشتی، فرنگی‌کار اندیمشکی را آن‌قدر دلسرد کرده که او این‌روزها به سراغ رشته دیگری رفته و در اندیشه مبارزه‌کردن در قفس است. سعید عبدولی که اخیرا به خاطر کتک‌کاری روی تشک با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شده بود، این‌بار با روی‌آوردن به رشته MMA خبرساز شده است.
پایان کار عبدولی در کشتی؟
سعید عبدولی که در 2‌سال اخیر با کسب مدال برنز در المپیک 2016 و مسابقات جهانی 2017 یکی از موفق‌ترین فرنگی‌کاران ایران بود، در مسابقات انتخابی تیم‌ملی برای رویدادهای پیش‌رو در ‌سال 2018 با عصبانیت و غرور عجیبی حاضر شد و خودش را به دردسر انداخت. این کشتی‌گیر اندیمشکی در سالن هفتم‌تیر با حریفان خود خوب تا نکرد و نتیجه این رفتارش کتک‌کاری با ایمان انصاری داخل و بیرون تشک بود. چند روز بعد کمیته انضباطی فدراسیون کشتی این فرنگی‌کار باتجربه را با محرومیت یک‌ساله (6ماه قطعی و 6ماه تعلیقی) روبه‌رو کرد تا او عملا شانسی برای شرکت در رویدادهای ‌سال 2018 نداشته باشد. این حکم کمیته انضباطی دلسردی عبدولی را به همراه داشت و باعث شد او فعلا قید کشتی را بزند و به سراغ رشته دیگری برود. حالا باید دید در ‌سال آینده با توجه به این‌که این کشتی‌گیر اندیمشکی در آستانه 30سالگی قرار می‌گیرد، بازهم برای پس‌گرفتن دوبنده تیم‌ملی تلاش می‌کند یا خیر.
آغاز مسیر جدید در رینگ!
از گوشه و کنار خبر می‌رسد سعید عبدولی بعد از شنیدن خبر محرومیتش از سوی فدراسیون کشتی تصمیم گرفته تمرینات بوکس را آغاز کند. قهرمان‌ سال 2011 کشتی فرنگی جهان با الگو قراردادن امیر علی‌اکبری قصد دارد در ماه‌های آینده وارد رشته MMA شود. ورود به این رشته نیاز به آموزش‌های رزمی دارد و به همین دلیل او فعالیت رسمی خود را با حضور در شهر بابل استان‌ مازندران و زیرنظر حسن شالیکار از قهرمانان سابق بوکس ایران آغاز کرده است. عبدولی در این‌باره گفته است: «الان تمرین بوکس انجام می‌دهم تا فعلا از دوستان و آشنایان و بچه محل‌های خودم کتک بخورم تا ببینم چه زمانی می‌توانم به فرم مسابقه برسم. من کتک‌خورده عالم و آدم هستم. هیچ‌کس را نزدم و همیشه کتک خورده‌ام!»
علی اکبری OK داد
امیر علی‌اکبری، فرنگی‌کار سابق تیم‌ملی که تقریبا با عبدولی هم‌دوره بوده، این‌روزها به یکی از قهرمان‌های بزرگ رشته MMA تبدیل شده است. موفقیت علی‌اکبری خیلی از رزمی‌کاران و کشتی‌گیران را به سمت MMA سوق داده است و عبدولی نیز بعد از محرومیت از کشتی حالا به فکر رفتن مسیری افتاده که هم‌تیمی سابقش چند‌سال قبل آن را طی کرده است. این کشتی‌گیر اندیمشکی در تماسی که با علی اکبری داشته، از او بابت ورود به MMA مشورت گرفته و با استقبال هم‌تیمی سابقش مواجه شده که وعده داده در این راه به او کمک می‌کند. عبدولی در این‌باره می‌گوید: «با امیر علی‌اکبری صحبت کردم. راهنمایی کرد و حالا می‌خواهم که جدی این ورزش را دنبال کنم. من قرار نیست نیمه‌کاره این ورزش را رها کنم. تا انتها این ورزش را ادامه می‌دهم.»
MMA برای عبدولی خوش‌یمن است؟
مبارزه در رینگ یا قفس شاید کار هرکسی نیست. این جمله‌ای است که امیر علی‌اکبری در چند‌سال اخیر بارها آن را خطاب به ورزشکاران ایرانی تکرار کرده و معتقد است؛ هرکسی نمی‌تواند مسیری که او را رفته را طی کند. موفقیت ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در MMA و بردن جایزه‌های چندصدمیلیونی در مسابقات مختلف باعث ایجاد انگیزه برای ورزشکاران ملی‌پوش در رشته‌های مختلف شده که به قول معروف یک‌شبه پولدار شوند! با این حال علی ‌اکبری با حضور در برنامه ماه عسل کامل توضیح داد که چه مسیر دشواری را برای رسیدن به موفقیت طی کرده و این‌طور نیست که هرکسی بتواند در این مسیر موفق شود. چه بسا ورزشکارانی ازجمله جواد محجوب، جودوکار تیم‌ملی در این چند‌سال قصد ورود به MMA را داشته‌اند اما خیلی زود ناکام مانده و به رشته قبلی خود بازگشته‌اند. باید دید عبدولی که در چند‌سال اخیر به خاطر اعتراض به داوران و حرکات جنجالی همراه چهره خبرسازی بوده، می‌تواند یک «علی ‌اکبری» دیگر باشد یا مثل برخی دیگر از ورزشکاران رزمی با ناامیدی به رشته اصلی خود بعد از چندماه برمی‌گردد و متوجه می‌شود که مرد مبارزه در قفس نیست.

 


تعداد بازدید :  531