شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
عذرخواهی مورگان فریمن برای آزار و اذیت جنسی زنان

در تابستان 2015، یکی از دستیاران تولید فیلم کمدی «مد روز» که مورگان فریمن، مایکل کین و آلن آرکین در آن بازی می‌کنند، فکر می‌کرد که به شغل رویایی خود رسیده است. اما کار در این فیلم خیلی سریع به ماه‌ها آزار و اذیت جنسی تبدیل شد. این دستیار جوان ادعا می‌کند که فریمن بدون رضایتش به او دست می‌زده و هر روز درباره پوشش و اندامش نظر می‌داده است. به گفته این دستیار حتی آلن آرکین هم یک‌بار به فریمن می‌گوید که دست از این کار بردارد. در مواردی مشابه، یکی از کارکنان تولید فیلم «حالا مرا می‌بینی» به سی‌ان‌ان می‌گوید که فریمن او و دستیارش را بارها با نظر دادن درباره اندام‌شان مورد آزار و اذیت قرار داده است.
در کل 16 نفر درباره فریمن با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند. هشت نفر می‌گویند که قربانی آزار و اذیت یا رفتار نامناسب فریمن هستند. هشت نفر دیگر می‌گویند که شاهد رفتارهای نامناسب فریمن بوده‌اند. هر 16 نفر الگوی رفتارهای نامناسب فریمن را هنگام فیلمبرداری، تبلیغات فیلم و در کمپانی فیلمسازی‌اش موسوم به Revelations Entertainment توصیف کرده‌اند.
فریمن در پاسخ به این ادعاها از این‌که «کسی را ناراحت یا بی‌احترامی کرده» عذرخواهی کرد. او می‌گوید: «هر کسی که مرا می‌شناسد یا با من کار کرده است، می‌داند که از قصد به کسی توهین نمی‌کنم یا آگاهانه کسی را ناراحت کنم.» او همچنین اضافه می‌کند که «هیچ‌وقت قصد ندارم» زنان در حضورم احساس ناراحتی کنند.
بعد از‌ هاروی واینستین که رفتارهایش باعث ایجاد جنبش #Metoo برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی شده، مورگان فریمن یکی از آخرین شخصیت‌های ‌هالیوودی است که به آزار جنسی متهم است.


تعداد بازدید :  437