شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
پارلمان

لاریجانی:
نباید بیش از این
به بار دولت اضافه شود
ایسنا| رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بیش از این با افزایش کارمند، بار دولت را اضافه کرد. علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، روز جمعه در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور، اظهار کرد: برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از تأسیسات آب و فاضلاب روستایی می‌توان از روستاییان استفاده کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم برخی روستاها حتی برای آسفالته‌کردن جاده‌های روستایی هزینه‌هایی را تقبل می‌کنند، البته شرایط همه روستاها یکسان نیست و نمی‌توان انتظار کمک از همه روستاها داشت. وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را قبول دارم، زیرا زیانده هستند و قیمت‌گذاری مناسبی برای آب روستایی دیده نشده است، البته در شرایط فعلی روستاها نیز وضع اقتصادی مناسبی ندارند و نمی‌توان به مردم فشار آورد. لاریجانی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور، گفت: در زمینه راه مناسب برای کسب درآمد برای شرکت آب و فاضلاب روستایی فکر کنید، زیرا تصور این‌که دولت به آب و فاضلاب روستایی کمک کند، غلط است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مطرح کرد:
رایزنی با مسئولان اطلاعات سپاه درباره همسر سیدامامی
ایسنا|‌ رئیس فراکسیون محیط‌زیست با بیان این‌که براساس نظر کارشناسان وزارت اطلاعات، پرونده فعالان محیط‌زیست جاسوسی نبوده است، گفت که درباره وضع همسر سیدامامی خواستار رسیدگی‌هایی شده‌ایم که هنوز پاسخی از مراجع مربوطه دریافت نکرده‌ایم. محمدرضا تابش در مورد این‌که آیا قرار نیست این فراکسیون جلسه‌ای با وزیر اطلاعات بگذارد؟ گفت: با توجه به این‌که این قضیه جنبه امنیتی پیدا کرده و از حوزه سیاسی فراتر رفته و امنیتی شده، قرار نیست جلسه‌ای بگذاریم؛ البته بحث‌های تخصصی خود را با حضور کارشناسان انجام دادیم و گزارش خیلی مفصلی تدوین کرده و به روسای قوا ارسال کردیم. وی افزود: این فعل و انفعالات انجام شده اما از آن‌جا که کمیسیون امنیت ملی وارد بررسی موضوع شده و قضیه بعد امنیتی به خود گرفته و گفته‌اند می‌خواهند جلسه‌ای با حضور سپاه و اطلاعات بگذارند، ترجیح‌مان آن است که خود آنها این موضوع را دنبال کنند، ما هم در جلسات شرکت می‌کنیم. این عضو فراکسیون امید درباره تماس خانواده‌های فعالان محیط‌زیست با او، گفت: خانواده‌های بازداشت‌شده فعالان محیط‌زیست به بنده تلفن می‌زنند یا پیامک می‌دهند، بنده پیام آنها را به مسئولان اطلاعات سپاه منعکس کردم که این پیام‌ها منجر به فراهم‌شدن ملاقات و تسهیلاتی برای آنها شده که قدردان بودند. البته برخی از زندانیان اتهامات جاسوسی دارند که وضعیت‌شان متفاوت است.

حاجی‌‌دلیگانی:
استانی‌شدن انتخابات مجلس
رابطه نزدیک مردم و نمایندگان را قطع می‌کند
خانه ملت| عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد؛ استانی‌شدن انتخابات مجلس رابطه مردم و مجلس را خدشه‌دار می‌کند، از این‌رو مخالف تحقق این طرح است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی درخصوص ارزیابی استانی‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شخصا از ابتدای طرح این موضوع مخالف استانی‌شدن انتخابات مجلس بوده‌ام. نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که به نظر می‌رسد اگر انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود، دیگر صدا و ندای ضعفا به مسئولان نمی‌رسد، اظهار کرد: این مهم درحالیست که هم‌اکنون نمایندگان با مردم از نزدیک دیدار دارند و حرف دل‌شان را می‌شنوند؛ شخصا درجلسه‌ای که چند روز گذشته با مردم داشتم، با 350 مراجعه‌کننده دیدار کردم و بعد در صحن نظرات مردمی را بیان کردم. وی ادامه داد: اگر انتخابات مجلس استانی شود، افراد صرفا به دنبال قانونگذاری تخصصی می‌روند که این مهم از طرفی ضعف تلقی شده و از طرف دیگر سبب کیفیت قوانین می‌شود؛ لذا اگر قرار باشد چنین مسأله‌ای اجرایی شود، باید ضعف‌هایش برطرف شود.

فاطمه سعیدی با اشاره به انتخابات هیأت‌رئیسه مطرح کرد:
حضور زنان در فهرست اصلاح‌طلبان
ایلنا| نماینده عضو فراکسیون امید از نظر فراکسیون درباره تغییر هیأت‌رئیسه گفت و افزود: قطعا زنان در لیست پیشنهادی فراکسیون‌ها حضور دارند. فاطمه سعیدی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید در آستانه انتخابات دوره‌ای هیأت‌رئیسه مجلس گفت: نظر فراکسیون امید، تغییر در ترکیب هیأت‌رئیسه مجلس است. در مورد لیست فراکسیون امید، هفته آینده تصمیم گرفته می‌شود. وی افزود: تأکید این است که خانم‌ها و اقلیت‌های مذهبی در این لیست حضور داشته باشند. وی با بیان این‌که صددرصد یک خانم در فهرست کاندیداهای فراکسیون امید قرار دارد، گفت: همان‌طور که کاندیدای مرد از هر سه فراکسیون سیاسی مجلس خواهد آمد، فکر می‌کنم هر سه فراکسیون بنا دارند یک خانم را در فهرست پیشنهادی‌شان داشته باشند.


تعداد بازدید :  266