شماره ۱۴۱۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
مردم کشورهای مختلف در رمضان چه می‌کنند؟
ماهِ خوبِ خدا

تهمینه انصاری| رمضان که از راه می‌رسد موجی از آداب و رسوم مختلف در دورتادور دنیا به حرکت درمی‌آید تا این ماه عزیز را از ماه‌های دیگر متمایز کند. با وجود همه اینها مسلمانان در سراسر دنیا بسته به فرهنگ خود آداب و رسوم خاصی را انجام می‌دهند که بیشترین ثواب‌ها را از این ماه مبارک ببرند و فضیلت آن را دو چندان کنند. همه این مراسم‌ها خاص یک کشور است و از هر کشور و جغرافیا به کشور و جغرافیای دیگر تفاوت دارد.
آنچه در ادامه می‌آید نگاهی کوتاه و مختصر به مناسک دو کشور هند و مصر در این ماه مبارک است:
رمضان در مصر
مسلمانان در مصر از ماه مبارک رمضان با شادی استقبال می‌کنند. در قاهره و شهرهای دیگر، در خیابان‌ها، معمولا در نزدیکی مساجد و مقبره‌ها مردم شریف افطار‌های دسته‌جمعی برپا می‌کنند، جایی که فقرا بتوانند به لذتی که در تمام‌ سال نمی‌توانند بهره‌ای از آن ببرند، برسند.
رمضان در هند
مسلمانان هند به ماه رمضان توجه زیادی دارند. نماز باید حتما در مسجد برگزار شود. هر شب در ماه مبارک رمضان آنها یک جزء از‌ سی‌جزء قرآن قرائت می‌کنند، به‌طوری که تا پایان ماه همه سوره‌های این کتاب مقدس را می‌خوانند. مردان هندی تمام تلاش خود را می‌کنند که زمان خود را در مسجد بگذرانند، مخصوصا در 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان. غذای محبوب در ماه مبارک نزد هندیان سوپ و برنج با ادویه‌های تند است. برای نوشیدنی، آنها نشاسته گندم را با شیر، بادام و شکر مخلوط می‌کنند، بعد از غذا هم میوه‌هایی مانند موز و انبه می‌خورند.


تعداد بازدید :  381