شماره ۱۴۱۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
ایکاردی، زلاتان، فابرگاس و موراتا هم جام‌جهانی را از دست دادند
نمونه‌های خارجی وریا و سیدجلال

شهروند| با این‌که در 2 روز اخیر انتقادات زیادی به کارلوس کی‌روش بابت خط‌زدن وریا غفوری و سیدجلال حسینی شده، با کمی بررسی می‌توانیم دریابیم که در کشورهای دیگر نیز بازیکنان بزرگی در لحظه آخر جام‌جهانی را از دست داده‌اند. درواقع سلیقه کی‌روش مثل خیلی دیگر از مربیان بزرگ دنیا با برخی از کارشناسان و پیشکسوتان یکسان نیست و همین باعث شد تا انتقادات علیه کی‌روش فراگیر شود؛ اگر چه مرد پرتغالی معیارهایی برای خودش داشته است.
پیگیری خط‌خوردن غفوری در مجلس!
انتقادات از کارلوس کی‌روش در دو روز اخیر اوج گرفت و خیلی از پیشکسوتان فوتبال، سرمربی تیم‌ملی را به دلیل خط‌زدن وریا غفوری، سیدجلال حسینی، سیدحسین حسینی و کاوه رضایی نقد کردند. در این میان اما شاهد اتفاق عجیبی بودیم؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از پیگیری خط‌خوردن وریا غفوری از طریق مجلس شورای اسلامی سخن گفته است: «خط‌خوردن وریا غفوری جامعه ورزشی را شوکه کرده و پیگیری‌های لازم از طریق مسئولان استان و نمایندگان مجلس انجام شده است. امیدواریم با پیگیری‌های همه‌جانبه غفوری به تیم‌ملی اضافه شود!»
فابرگاس و موراتا، غایبان بزرگ حریف ایران
روز گذشته لوپتگی بالاخره از لیست 23نفره اسپانیا برای جام‌جهانی 2018 رونمایی کرد. بازیکنان بزرگ و صاحبنامی مثل سسک فابرگاس و آلوارو موراتا در فهرست سرمربی اسپانیا جایی نداشتند تا رویای حضور در این رقابت‌ها برایشان به پایان برسد. سرجی روبرتو از بارسلونا و مارکوس آلونسو از چلسی نیز در تفکرات لوپتگی جایی نداشتند تا اسپانیا با چند غایب بزرگ به روسیه سفر کند؛ تیمی که در بازی دوم حریف ایران
 خواهد بود.
ایکاردی چرا دعوت نشد؟
فهرست 23 نفره تیم‌ملی آرژانتین هم دیروز نهایی شد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مائورو ایکاردی جایی در تفکرات خورخه سامپائولی نداشت و جام‌جهانی را از دست داد. مهاجم آماده اینترمیلان که فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرد و یکی از دلایل اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط تیمش بعد از 6‌ سال بود، شاید به ‌خاطر مسائل غیر فنی در فهرست نهایی آرژانتین جایی ندارد. ایکاردی در فصل اخیر سری آ 28 گل به ثمر رساند و آنطور که شنیده می‌شود تنها به‌ خاطر اختلاف با لیونل مسی جام‌جهانی را از دست داده است.
دیگر غایبان بزرگ جام‌جهانی
با نگاهی به لیست تیم‌های مختلف حاضر در جام‌جهانی 2018 می‌توان دریافت که تقریبا همه کشورها غایبان سرشناسی در لیست نهایی خود دارند. روز گذشته فهرست نهایی تیم‌ملی بلژیک اعلام شد که «راجا ناینگولان»‌هافبک باسابقه رم جایی در آن ندارد. از سوی دیگر زلاتان ایبراهموویچ با وجود ابراز علاقه برای حضور در جام‌جهانی 2018 با روی خوشی از سوی سرمربی سوئد مواجه نشد. درواقع سوئدی‌ها حتی به اسطوره فوتبال کشورشان هم در قالب نظم و انضباط تیمی رحم نکردند؛ چون زلاتان قبلا خداحافظی‌اش را اعلام کرده بود. ماریو گوتزه که گل قهرمانی آلمان در جام‌جهانی 2014 را زد، در فهرست یواخیم لو برای جام بیست‌ویکم قرار نگرفت. همچنین داوید لوییز، مدافع شاخص برزیل هم از سوی تیته خط خورد.

 


تعداد بازدید :  339