شماره ۱۴۱۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
گزید‌ه اخبار

 تحویل هواپیماهای ATR به زودی
ایلنا| اصغر فخریه‌کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان این‌که در طول سه ماه آینده ATR چند فروند هواپیما به ایران تحویل می‌دهد، گفت: تکلیف قراردادهای خرید هواپیما تا دو هفته دیگر روشن می‌شود. او درباره آمادگی ایرباس برای تحویل هواپیما به ایران در 90 روز آینده، اظهار داشت: هنوز نمایندگان ایرباس درباره آمادگی خود برای تحویل هواپیما طی 90 روز آینده به‌طور رسمی به ما چیزی اعلام نکرده‌اند. او با بیان این‌که ایرباس درخواست مذاکره با ایران را دارد، گفت: مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز طرف قرارداد با ایران به سه منظور انجام می‌شود اول این‌که قراردادهای‌مان در شرایط جدید تعیین تکلیف شود. دومین موضوع مذاکره، نحوه تحویل هواپیما در شرایط جدید است و سوم این‌که در طول سه ماه آینده قطعات و خدمات مورد نیاز را از طرف‌های قرارداد دریافت کنیم.

کسری ۷۵۰۰‌میلیارد تومانی ۲ خودروساز
تسنیم| سیدجواد حسینی‌کیا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره جلسه عصر دیروز با خودروسازان گفت: اگر افزایش قیمت‌ها اعمال نشود سایپا با کسری ۲۸۰۰‌میلیارد تومانی و ایران‌خودرو با کسری ۴۷۰۰‌میلیارد تومانی روبه‌رو خواهد شد. او در رابطه با جلسه کمیسیون صنایع که به منظور بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه موضوع افزایش قیمت مواداولیه مطرح شد که همین امر هزینه‌های زیادی را به خودروسازان تحمیل کرده است.

سکه دوباره ۲میلیونی شد
تسنیم| قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به دو روز گذشته با افزایش همراه بوده است و تا جایی پیش رفته که بار دیگر ارزش سکه تمام‌بهار آزادی از 2‌میلیون تومان عبور کرد. محمد کشتی‌آرای درباره علت گرانی طلا و سکه گفت: دیروز قیمت جهانی طلا کم شد که دلیل آن افزایش ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی است، به همین دلیل هم طلا گران شد هم سکه حدوداً 20‌هزار تومان تا الان افزایش قیمت داشته است.

بودجه یک‌میلیارد دلاری برای بازآفرینی شهری
هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از موافقت بانک مرکزی جهت اختصاص یک‌میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به برنامه بازآفرینی شهری خبر داد. به گفته او برنامه ملی بازآفرینی تلاش دارد تا ضمن حمایت از توسعه‌گران هزینه تمام شده ساختمان واقع شده در بافت‌های ناکارآمد شهری را 20 تا 25‌درصد برای سازنده و مالکانی که خود خواستار نوسازی واحد ساختمان‌شان هستند نسبت به سایر مناطق کاهش دهد.

واکنش معاون وزیر کشاورزی به دل‎وجگر ۷۲۰هزار تومانی
تسنیم|   مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به فروش دل‌وجگر به‌قیمت 720‌هزار تومان و گوشت قرمز 700‌هزار تا 900‌هزار تومانی و به‌اصطلاح لاکچری در کشور، گفت: فروش گوشت قرمز به‌قیمت ۹۰۰هزار تومان در صورتی که حتی ارگانیک هم باشد به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. به گفته او، هزینه‌های پرورش حیوانات برای تولید گوشت قرمز به‌روش ارگانیک به‌هیچ‌وجه، چنین قیمتی نمی‌شود و این قیمت‌ها پذیرفتنی نیست. او با بیان این‌که هزینه تولید و فروش گوشت قرمز ارگانیک اصلاً به این ارقام حتی نزدیک نیز نیست؛ تصریح کرد: گوشت تولیدی از دام (سبک) عشایر کشور که به‌صورت ارگانیک در کوه و کمر و دشت پرورش می‌یابند و بسیاری از عشایر حتی از تغذیه دستی به دام خود، خودداری می‌کنند و محصولات آنها به‌صورت باز پرورش یافته و مصداق پرورش ارگانیک است، چنین قیمتی ندارد.


تعداد بازدید :  228