شماره ۱۴۱۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
پیروزی مادورو در انتخاباتی با 46‌درصد مشارکت
با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا، بار دیگر، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری وقت این کشور، برای یک دوره 6 ساله دیگر انتخاب شد. با این حساب نیکلاس مادوروی چپگرا، تا‌ سال ۲۰۲۵ ریاست‌جمهوری یک کشور بحران‌زده را در اختیار خواهد داشت. براساس آمار اعلام‌شده مادورو در این انتخابات حدود ۶۸‌درصد آرا (۵‌میلیون و ۸۰۰‌هزار رأی) را به‌ دست آورد و مخالفان او ۲۱‌درصد آرا (یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار رأی) را کسب کردند. مخالفان مادورو انتخابات را تحریم کرده بودند. میزان مشارکت در این انتخابات ۴۶‌درصد اعلام شده است که پایین‌ترین نرخ مشارکت انتخاباتی در تاریخ ونزوئلا است. با این حال، آقای مادورو بعد از پیروزی در میان هوادارانش حاضر شد و نتیجه انتخابات را «رکوردی تاریخی» خواند. وی گفت: «هرگز پیش از این هیچ کاندیدای ریاست‌جمهوری نتوانسته ۶۸‌درصد آرای مردم را کسب کند و هرگز تاکنون هیچ کاندیدایی ۴۷‌درصد از دومین کاندیدا جلوتر نبوده است.» در حالی ‌که مادورو از پیروزی خود شادمان است، هنری فالکون، دومین کاندیدای انتخابات اما نتایج را نپذیرفته و مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده است. فالکون خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از پایان ‌سال ‌جاری میلادی شده است. فالکون پس از اعلام نتایج انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و دولت را متهم کرد که رأی‌دهندگان را تحت فشارهای گوناگون قرار داده و یا تطمیع کرده است. او گفت: «ما فرآیند چنین انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسیم. برای ما این انتخابات نبود؛ انتخابات جدیدی باید در ونزوئلا برگزار شود.» ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نتایج انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را رد کرده‌اند. مادورو در حالی برای ۶‌ سال آینده سکان کشورش را در دست می‌گیرد که ونزوئلا با کمبود مواد غذایی و دارو مواجه است و افزایش تورم ارزش پول ملی این کشور را به‌ طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده است. طبق گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل 2018، به 13هزار‌ درصد رسیده است! ‌سال گذشته در همین ماه، نرخ تورم ونزوئلا حدود 4 هزار‌درصد بود. سقوط قیمت نفت از ‌سال ۲۰۱۴ اقتصاد این کشور را که در حدود ۹۶‌درصد به صادرات نفت وابسته است، بشدت تحت‌ تأثیر قرار داده است. تولید ناخالص داخلی ونزوئلا در پنج ‌سال گذشته ۴۵‌درصد کاهش داشته است.

با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا، بار دیگر، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری وقت این کشور، برای یک دوره 6 ساله دیگر انتخاب شد. با این حساب نیکلاس مادوروی چپگرا، تا‌ سال ۲۰۲۵ ریاست‌جمهوری یک کشور بحران‌زده را در اختیار خواهد داشت.
براساس آمار اعلام‌شده مادورو در این انتخابات حدود ۶۸‌درصد آرا (۵‌میلیون و ۸۰۰‌هزار رأی) را به‌ دست آورد و مخالفان او ۲۱‌درصد آرا (یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار رأی) را کسب کردند. مخالفان مادورو انتخابات را تحریم کرده بودند.
میزان مشارکت در این انتخابات ۴۶‌درصد اعلام شده است که پایین‌ترین نرخ مشارکت انتخاباتی در تاریخ ونزوئلا است. با این حال، آقای مادورو بعد از پیروزی در میان هوادارانش حاضر شد و نتیجه انتخابات را «رکوردی تاریخی» خواند. وی گفت: «هرگز پیش از این هیچ کاندیدای ریاست‌جمهوری نتوانسته ۶۸‌درصد آرای مردم را کسب کند و هرگز تاکنون هیچ کاندیدایی ۴۷‌درصد از دومین کاندیدا جلوتر نبوده است.»
در حالی ‌که مادورو از پیروزی خود شادمان است، هنری فالکون، دومین کاندیدای انتخابات اما نتایج را نپذیرفته و مشروعیت انتخابات را زیر سوال برده است. فالکون خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از پایان ‌سال ‌جاری میلادی شده است.
فالکون پس از اعلام نتایج انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و دولت را متهم کرد که رأی‌دهندگان را تحت فشارهای گوناگون قرار داده و یا تطمیع کرده است. او گفت: «ما فرآیند چنین انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسیم. برای ما این انتخابات نبود؛ انتخابات جدیدی باید در ونزوئلا برگزار شود.»
ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نتایج انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را رد کرده‌اند.
مادورو در حالی برای ۶‌ سال آینده سکان کشورش را در دست می‌گیرد که ونزوئلا با کمبود مواد غذایی و دارو مواجه است و افزایش تورم ارزش پول ملی این کشور را به‌ طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده است. طبق گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل 2018، به 13هزار‌ درصد رسیده است! ‌سال گذشته در همین ماه، نرخ تورم ونزوئلا حدود 4 هزار‌درصد بود. سقوط قیمت نفت از ‌سال ۲۰۱۴ اقتصاد این کشور را که در حدود ۹۶‌درصد به صادرات نفت وابسته است، بشدت تحت‌ تأثیر قرار داده است. تولید ناخالص داخلی ونزوئلا در پنج ‌سال گذشته ۴۵‌درصد کاهش داشته است.


تعداد بازدید :  141