شماره ۱۴۱۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
خبرنامه

گل لبخند بر لبان کودکان دچار سرطان
سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان گفت: اعضای بشردوست کانون‌های جوانان و دانشجویی این جمعیت با دیدار کودکان دچار سرطان، گل لبخند را بر لبان این کودکان نشاندند. شهریار انصاری اظهار کرد: بخش کودکان سرطانى بیمارستان سیدالشهدا (امید) اصفهان پذیرای جوانان هلال‌احمری بود تا گل لبخند به لبان این کودکان هدیه شود. وی با اشاره به مشارکت 40 نفر از اعضای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان و کانون جوانان هلال‌احمر شهرستان در این برنامه تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف والای جمعیت و ترویج فرهنگ بشردوستی تلاش کردیم تا شادی‌هایمان را با کودکان دچار سرطان قسمت کنیم و با نشاندن بذر امید در دل این کودکان، آنها را در مبارزه با این بیماری مهلک و شکست آن، دلگرمی بخشیم . انصاری افزود: در این دیدار 120 اسباب‌بازی، شامل 60 عروسک، 60 ماشین اسباب‌بازی و 40 بسته لوازم تحریر به کودکان بستری در بیمارستان سیدالشهدا (امید) اصفهان اهدا شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان در پایان از اعضا و دبیران کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان و کانون جوانان هلال‌احمر شهرستان و همچنین همراهی و همکاری مسئولان بیمارستان سیدالشهدا (امید) در برگزاری این طرح، قدردانی و تشکر کرد.

اجرای طرح همای رحمت در استان اصفهان
همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح همای رحمت توسط خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اجرا می‌شود. محسن مومنی، مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به بسته‌بندی و تهیه سبدهای غذایی در اصفهان گفت: طرح همای رحمت و همچنین توزیع غذای گرم در مناطق محروم استان اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. وی افزود: طرح همای رحمت توسط خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اجرا می‌شود که کمکی به خانواده‌های نیازمند است. مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان افزود: در قالب این طرح، بیش از 10‌هزار سبد غذایی به همت خیرین و داوطلبان در سراسر استان اصفهان تهیه می‌شود که ارزش این سبدها به بیش از 70‌هزار تومان می‌رسد. سال گذشته برای تهیه بیش از 10‌هزار سبد غذایی 844‌میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد. مومنی ادامه داد: پس از آماده‌سازی سبدهای غذایی، این سبدها توسط اعضای داوطلب هلال‌احمر در بین خانواده‌های نیازمند به‌ویژه خانواده‌هایی که از کمک‌های سایر نهادهای حمایتی بی‌بهره هستند، توزیع می‌شود. وی یادآور شد: افراد علاقه‌مند به کمک به خانواده‌های نیازمند می‌توانند کمک‌های خود را به هلال‌احمر در سراسر شهرستان‌های استان اصفهان تحویل دهند تا به دست افراد نیازمند برسد. مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به توزیع غذای گرم در بین مردم مناطق محروم خاطرنشان کرد: غذای گرم برای افطار تهیه و در قالب سفره‌های مهربانی در بین خانواده‌ها و مردم نیازمند توزیع می‌شود.

160هزار کرمانی از خدمات هلال‌احمر استفاده کردند
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر کرمان گفت: بیش از 160‌هزار نفر طی یک سال گذشته از خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر این استان بهره‌مند شدند. مجید اشرف گنجویی در نخستین نشست کمیته اجرایی بهداشت و درمان هلال‌احمر با هدف برنامه‌ریزی به منظور خدمات و فعالیت‌های بهتر و بیشتر این نهاد در ‌سال ‌جاری افزود: اقدامات و خدمات درمانی و توانبخشی هلال‌احمر نسبت به ‌سال گذشته 20‌درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به بدهی میلیاردی بیمه‌ها و مراکز درمانی به جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهار داشت: امسال به‌صورت جدی، پیگیر مطالبات جمعیت هلال‌احمر از بیمه‌ها و مرکزهای طرف قرارداد این نهاد ازجمله بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز با تأکید بر ارایه خدمات درمانی و توانبخشی بهتر و باکیفیت در ‌سال جدید افزود: خدمات و اقدامات مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر این استان به سایر ادارات، ارگان‌ها و فرمانداری‌ها معرفی شود. رضا فلاح افزود: جمعیت هلال‌احمر باید خدمات اجتماعی بیشتری به مردم و نیازمندان استان کرمان ارایه کند. نخستین نشست کمیته اجرایی بهداشت و درمان با حضور مدیرعامل، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی و رئیس اداره بهداشت و درمان با هدف برنامه‌ریزی در جهت ارایه خدمات و اقدامات بهتر در‌ سال جاری برگزار شد. همچنین در این نشست پیگیری برای اخذ مجوز احداث درمانگاه‌های شهرستان بافت و بخش نجف‌شهر شهرستان سیرجان در دستور کار معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی قرار گرفت. جمعیت هلال‌احمر یک نهاد داوطلبانه، عام‌المنفعه و بشردوستانه است و در حوزه‌های داوطلبان، جوانان، آموزش، درمان و توانبخشی و امدادونجات فعالیت می‌کند.


تعداد بازدید :  292