شماره ۱۴۱۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
گزیده اخبار

امدادگران خراسان‌رضوی به دنا اعزام شدند
معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: 6 امدادگر این استان به ‌منظور پیداکردن باقیمانده اجساد حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج عازم ارتفاعات دنا شدند. اسماعیل بهمن‌آبادی افزود: این تیم 6نفره که متشکل از کوهنوردان امدادگر از شهرستان‌‌های قوچان و تربت‌ حیدریه هستند، به‌ منظور پشتیبانی از تیم اصلی مستقر در آن منطقه حضور پیدا می‌‌کنند. وی با بیان این‌که امدادگران تیم اعزامی از این استان مجهز به کوله حرفه‌ای کوهنوردی و تجهیزات امدادی فردی هستند، اظهار کرد: به دلیل وجود برف در ارتفاعات دنا عملیات امدادگران سخت و وقت‌‌گیر بوده و امدادگران براساس زمان‌‌بندی از سوی جمعیت هلال‌احمر کشور به منطقه اعزام می‌شوند. پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان که 29 بهمن 1396 تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود، 50دقیقه پس از پرواز درحوالی سمیرم در ارتفاعات دنا سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

بسته‌های غذایی بین محرومان جامعه توزیع می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام‌شده، در ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی به ارزش یک‌میلیون ریال بین قشرهای محروم شناسایی‌شده این استان توزیع می‌شود. شهرام میرزایی افزود: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همانند ‌سال گذشته با همکاری خیران در ماه رمضان برنامه ملی همای رحمت را با رویکرد گستراندن سفره‌های مهربانی و توزیع بسته‌های غذایی بین قشرهای محروم اجرا می‌کند. وی، هدف از اجرای این برنامه را هدایت کمک‌های مردمی با توجه به فضای معنوی این ماه در راستای حمایت از خانواده‌های محروم، ترویج فرهنگ انفاق، احسان، ایثار و سنت‌های حسنه اسلامی، گسترش و ترویج روحیه تعاون و مشارکت‌های مردمی ذکر کرد.
میرزایی خاطرنشان کرد: ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه با تأسی از تعالیم الهی در شیوه خدمت‌رسانی و کمک به ایتام، حفظ کرامت انسانی نیازمندان و کمک به رشد فضایل اخلاقی، معنوی و ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و خیریه از دیگر اهداف ترسیم‌شده این برنامه است.
وی بیان کرد: تاکنون با اجرای این برنامه در چند‌سال گذشته دستاوردهایی از قبیل ارتقای نظام خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان براساس مشارکت و تأمین منابع مالی توسط خیران، ترویج نوع‌دوستی مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، بهره‌مندی از توان خیران، ورزشکاران و هنرمندان نیکوکار و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء‌معیشت در مناطق کم‌برخوردار را به همراه داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: بر این اساس و با فعال‌کردن خانه‌های داوطلبی در سراسر کشور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیری و دیگر برنامه‌ها سبدغذایی مورد نیاز محرومان تهیه و سپس بسته‌بندی و توزیع اقلام انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این کار با هدف حفظ کرامت انسانی و با حضور خیرین و داوطلبان به منظور اعتمادسازی آنها انجام می‌گیرد که مشارکت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
به ‌گفته این مسئول، افزون بر توزیع سبدغذایی، برپایی سفره‌های مهربانی و باران مهربانی برای گروه‌های هدف درنظر گرفته شده که در استان زنجان برگزار خواهد شد.

اجرای طرح کرامت در استان البرز
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح کرامت در استان البرز خبر داد. محمدحسین وطنی گفت: با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان انجام امور خیریه و خداپسندانه به اوج خود می‌رسد، طرح کرامت نیز در استان البرز به اجرا درآمد. وطنی درخصوص اجرای طرح بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرج پس از بازدید و همدلی با سه خانواده کم‌بضاعت و آشنایی با مشکلات آنها توانستند با کمک خیرین، ۱۴۰‌میلیون ریال بابت ودیعه مسکن به آنها پرداخت کنند. وی افزود: این طرح با هدف تکریم شخصیت انسان‌ها بالاخص خانواده‌های بی‌سرپرست (بدسرپرست) یا بیماران بی‌بضاعت و از بین‌بردن محرومیت از چهره جامعه انجام می‌گیرد.


تعداد بازدید :  215