شماره ۱۴۰۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزید‌ه اخبار

توزیع نخستین سبد غذایی در آستانه رمضان
تسنیم| علی ربیعی، وزیر کار از توزیع نخستین مرحله توزیع سبد غذایی ‌سال ۹۷ در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: توزیع موادغذایی در ادامه سال‌های قبل است و ارزش غذایی و ارزش ریالی این سبد 130‌هزار تومان برای خانواده‌های کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی، لبنیات، روغن مایع و غیره می‌شود. به گفته او، افراد می‌توانند به انتخاب خود از هر میزان کالا به هر میزانی که بخواهند، دریافت کنند.

کالاهای اساسی ۱۰‌درصد گران شده‌اند
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان این‌که کالاهای اساسی ۱۰‌درصد گران شده‌اند، گفت: نمی‌توان گفت که این افزایش سبب سود تولید‌کننده شده بلکه فقط قسمتی از هزینه‌ها را پوشش داده است. به گفته او، تولیدکنندگان مطابق مجوزی که از سازمان‌های مربوطه و صنفی گرفته‌اند، در روزهای اخیر قیمت کالای خود را افزایش داده‌اند و معمولا این اتفاق در ابتدای‌ سال و به صورت هماهنگ صورت می‌گیرد.

حذف و ادغام ۵۰۰ مجوز زاید
صداوسیما| حسین میرشجاعیان، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: هیأت مقررات‌زدایی بیش از ۲۱۰۰ عنوان مجوز را در کشور شناسایی کرد که تاکنون ۵۰۰ مجوز زاید حذف و یا ادغام شده؛ به طوری که هم‌اکنون ۱۵۷۰ عنوان مجوز فعال در سامانه داریم. به گفته او، بیش از ۷۰۰ مجوز از ۱۵۷۰ عنوان مجوز فعال در کشور از جنس استعلامات بوده است.

کولر آبی؛ صدرنشین افت تولیدات صنعتی
ایسنا| طی‌ سال گذشته نسبت به‌ سال ۱۳۹۵، هشت کالای صنعتی و چهار کالای معدنی در میان کالاهای منتخب صنعتی و معدنی با کاهش تولید روبه‌رو شده‌اند که در این میان کولر آبی بیشترین افت تولید را داشته است. تولید کولر آبی با رشد منفی ۳۳.۵درصدی، نئوپان با رشد منفی ۱۷.۹درصدی، انواع تلویزیون با رشد منفی ۱۵.۸درصدی، داروی انسانی با رشد منفی ۴.۶درصدی، وانت با رشد منفی ۴.۴درصدی، الکتروموتور با رشد منفی ۳.۴‌درصدی بیشترین رشد منفی را از سال ۱۳۹۵ داشته‌اند.

دانشگاه‌ها با هدایت بخش خصوصی هدفمند می‌شوند
شهروند| نسترن نیک‌زاد، دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران (ICKA) با اشاره به لزوم آموزش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: دوره‌های دانشگاهی با هدایت بخش خصوصی هدفمند می‌شوند. به گفته او، مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران برای تربیت تکنیسین‌های ماهر با در اختیار گذاشتن تجربیات خود در زمینه پیش‌بینی و نیازسنجی بازار، با دانشگاه فنی و حرفه‌ای تفاهمنامه همکاری امضا می‌کند.

خسارت 81‌ هزار ‌میلیارد ریالی سرمای بهار به باغ‌ها
ایلنا| شکراله حاجی‌وند، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت باغبانی با اشاره به خسارت 81‌هزار‌ میلیارد ریالی سرمای بهار گفت: در‌ سال‌ جاری در بیش از ۶۷۰‌هزار هکتار باغات میوه‌های سردسیری و خشک خسارت سرمازدگی داشتیم و بیش از ۳‌میلیون تن از این محصولات آسیب دید.

تراریخت وارد کشاورزی‌مان شده است
شهروند|  سیروس زینلی، عضو هیأت ‌علمی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی انستیتو پاستور، از مخالفان خواست جاروجنجال به پا نکنند و تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، بخشی از بذرهای وارداتی به کشور تراریخت هستند و تراریخت وارد کشاورزی ما شده است. به گفته او، بیشتر بذرهای مصرفی در کشور وارداتی و بخشی از آن تراریخت است و حال اگر مجلس هم بخواهد جلوی آن را بگیرد، نمی‌تواند زیرا وارد کشاورزی ما شده است.


تعداد بازدید :  252