شماره ۱۴۰۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

رئیس مجلس شورای اسلامی: بستر اشتغال جوانان با ارایه تسهیلات ارزانقیمت فراهم شود
خانه ملت| علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم دیوانی کشور زمینه گردش اداری را ساده نکرده است که در برخی نقاط نیاز به اصلاح دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که ایرادی ندارد برخی مشاغل از استثنا برای بکارگیری مجدد بازنشستگان دربیاید تا زمینه حضور جوانان فراهم شود، گفت: با این حال این موضوع نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند.او افزود: لازم است برای اشتغال جوانان در نقاط دیگر ساماندهی صورت گیرد و روی مدل‌های موفق کارآفرینی کار شود تا اشتغالزایی صورت بگیرد.لاریجانی در ادامه با بیان این‌که اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان را جوانان اداره می‌کنند که موفق هم هستند، عنوان کرد: به این شرکت‌ها تسهیلات ارزانقیمت داده می‌شود که می‌توان این مدل را تسری داد و بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد؛ چنانچه رشد 19‌درصدی نیز برای این بخش در نظر گرفته شد.رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان این‌که به سایر موسسات نیز می‌توان تسهیلات داد تا بستر اشتغال جوانان فراهم آید، گفت: لازم است زمینه‌های کارآفرینی تشخیص داده شده و تقویت شود؛ قاطبه جوانان نیز از فراکسیون جوانان این را می‌خواهند که اقدامات به صورت ملموس صورت گیرد.

 مصطفی کواکبیان: رئیس مجلس نباید در قبال آتش‌زدن پرچم یک کشور ساکت می‌ماند
ایلنا| مصطفی کواکبیان در جریان صحن علنی دیروز، سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 79 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: آقای نادر قاضی‌پور هفته گذشته در روزی که پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند و بنده به رئیس جلسه اعتراض و درخواست واکنش کردم، گفتند شما که بسیجی هستید چرا می‌ترسید؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس افزود: همچنین اذعان داشتند که فراکسیون امید موافق آتش‌زدن پرچم آمریکا در صحن علنی بوده است؛ در صورتی که فراکسیون امید مخالف این موضوع بوده است. ضمن این‌که رئیس جلسه نباید در مقابل اقدام تعدادی از نمایندگان آرام می‌نشست، پرچم هر کشوری نشان هویت آن کشور است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها اعلام کردند که ما با ملت آمریکا مخالفتی نداریم و مشکل ما دولت و حاکمیت آمریکا است.

در صحن علنی مجلس مطرح شد
تک و پاتک‌های برجامی بهارستان‌نشینان

خبرآنلاین| نماینده دلواپس مشهد گفت: دولت و مجلس در قبال خروج آمریکا از برجام توپ خالی در نکنند بلکه توجه به ظرفیت‌های کشور
 داشته باشند.
 نصرالله پژمان‌فر با بیان این‌که راهکار ما در مقابل خروج آمریکا از برجام در متن برجام به صورت کاملا روشن آمده است و ما باید براساس آن عمل کنیم، در تذکری شفاهی در مجلس گفت: اگر ما طبق قانون تزریق گاز به نسل جدید سانتریفیوژها را انجام دهیم، طرف مقابل هیچ‌گاه در ما احساس ضعفی را مشاهده نمی‌کند. او با تأکید بر این‌که دولت و مجلس در مقابل این اقدام آمریکا توپ خالی در نکنند، تصریح کرد: لازم است دولت و مجلس واقعا پای این قضیه بایستند، به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی اتکا داشته باشند و از ظرفیت‌هایی که در منطقه و دنیا و همچنین شرکایی که داریم، به خوبی استفاده کنیم. اگر دستگاه‌های ذیربط در این‌باره اقدامات درخور را انجام ندهند، قوه قضائیه وظیفه دارد درباره این موضوع ورود پیدا کند. اما در مقابل، رضا انصاری، عضو فراکسیون امید و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نطق دیروزش در مجلس گفت: گر چه رفتار اروپایی‌ها در روزهای اخیر برای زنده نگه‌داشتن برجام امیدبخش نبوده است اما ما باید براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دور از هرگونه رفتارهای احساسی و هیجانی به دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد کنیم و به راهکارهای مبتنی بر خردورزی و عقلانیت جمعی پایبند باشیم.

رنجبرزاده خبر داد: انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس ششم خرداد برگزار می‌شود
ایسنا|  یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس از برگزاری سومین دوره انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس دهم در تاریخ ششم خرداد خبر داد. اکبر رنجبرزاده گفت: ترکیب این انتخابات با توافق فراکسیون‌های مجلس مشخص می‌شود.هیأت‌رئیسه در‌ سال نخست شامل علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، غلامرضا کاتب، امیرحسین قاضی‌زاده، اکبر رنجبرزاده، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، محمدعلی وکیلی، بهروز نعمتی، محمد قسیم عثمانی، محمد آشوری تازیانی و امیرآبادی بود. هیأت‌رئیسه مجلس دهم در ‌سال دوم تغییراتی جزیی داشت که محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان و علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری جای خود را به اسدالله عباسی و محمدحسین فرهنگی دادند. طبق آیین‌نامه رأی‌گیری هیأت‌رئیسه مجلس از طریق برگه رأی و به صورت مکتوب انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  243