شماره ۱۴۰۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

اعدام «خرچنگ‌های سیاه» در ملأعام
شهروند| صبح سه‌شنبه 2 عضو باند متجاوزان به عنف معروف به «خرچنگ‌های سیاه» در مشهد در ملأعام اعدام شدند.
خردادماه‌ سال گذشته با شکایت چند خانم جوان مبنی بر این‌که سرنشینان یک خودروی پراید ‌هاچ‌بک که آرم تاکسی تلفنی داشته است، آنها را با توسل به زور و تهدید با افشانه ربوده و پس از انتقال به بیرون شهر و تجاوز دسته‌جمعی، آنها را نیمه‌های شب در مشهد رها کرده‌اند. با دستورات ویژه دادستانی مشهد، پرونده‌ای برای پیداکردن متهمان گشوده شد و کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند دونفر از این متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.
با اعلام شکایت‌های مشابه از سوی چند زن جوان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی مأموریت یافتند تا این افراد را شناسایی و دستگیر کنند که پس از چندی کار تحقیقاتی تخصصی، سه‌نفر از اعضای این باند دستگیر و به جرم‌شان اعتراف کردند.
در ادامه کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مخفیگاه‌های این افراد که باغی در گلمکان بود، شدند و توانستند دو همدست دیگر متهمان را نیز دستگیر کنند که پس از مواجهه حضوری شاکیان این افراد را شناسایی کردند.
با رسیدگی خارج از نوبت، به دونفر از متهمان ردیف اول پرونده «افساد فی‌الارض» و «محاربه» تفهیم شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست در اختیار محاکم کیفری استان قرار گرفت.
5 متهم درحالی پای میز محاکمه ایستادند که حکم اعدام برای دو متهم ردیف اول صادر و پس از تأیید به‌ منظور پیشگیری از وقوع جرایم احتمالی، این حکم به دستور قاضی غلامعلی صادقی دادستان مشهد در ملأعام انجام شد.

2نفر در سیلاب خراسان‌جنوبی جان باختند
بارش‌های رگباری 24ساعت گذشته و جاری‌شدن سیلاب در استان 311 حادثه‌دیده، چهار گمشده و دو کشته بر جای گذاشت. در اثر این بارندگی‌ها همراه با باد شدید چهار شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و سربیشه دچار سیلاب شدند. هر چهارنفر گمشده با تلاش نیروهای امدادی پیدا شدند ولی دونفر از آنان جان باختند. با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور از روز دوشنبه 39 گروه امدادی و عملیاتی به دستور استاندار در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. در اثر سیلاب در این چهار شهرستان، 32 منزل درگیر آبگرفتگی و 20 خودرو گرفتار سیل شد. این بارندگی‌ها سبب تخریب 25‌درصدی 16 رشته قنات و تخریب راه‌های روستایی و ایل راه‌های عشایری نیز شده است. محصولات باغی و زراعی شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سربیشه و درمیان از بارش تگرگ خسارت دید و خسارت‌ها مربوط به میوه‌های سر درختی است.
با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و اذعان مردم محلی روستاهای این چهار شهرستان، 11میلی‌متر بارندگی در 10دقیقه بی‌سابقه بوده است. مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بارش‌های فصلی و رگباری تا پایان فصل بهار ادامه خواهد داشت، گفت: مردم ضمن جدی‌گرفتن اخطاریه و هشدارهای هواشناسی در بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند. بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید از اوایل هفته جاری در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا 24ساعت آینده نیز ادامه دارد.

 


تعداد بازدید :  366