شماره ۱۴۰۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
غذاخوردن بیش از حد توان...
منتقدان درباره جدیدترین اونجرز دنیای سینما چه گفته‌اند؟

بعد از این‌که بالاخره انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت به ‌نمایش درآمد، منتقدان انگار که منتظر این فرصت بوده باشند، تیرها و پیکان‌هایشان را به سمت این فیلم روانه کردند؛ البته فیلم در قیاس با بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی نقدهای مثبتی گرفت، اما در کل برآیند نقدها چنان نبود که بشود گفت انتقام‌جویان جدید توانسته منتقدان را راضی کند.
دریافت نکرده است.
مت مایتوم در توتال فیلم البته انگار فیلم را خیلی دوست داشت. او که امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰به این فیلم داده، آخرین قسمت سری فیلم انتقام‌جویان را فیلمی می‌داند که ارزش این همه صبرکردن را داشت: نمی‌گویم که یک اثر بی‌نقص و کامل است، اما کارهایی کرده و به نقاطی رسیده که خیلی از آثار سینمایی اینگونه ژانرها حتی نمی‌توانند رویای آن را داشته باشند. این فیلم همچنان همان بزرگی، هیجان و طنزی که در تمامی آثار خوب دنیای سینمایی مارول وجود دارد و شما هم انتظار آن را دارید، در خود دارد.اسکات کالورا در‌ای جی ان اما نمره ۹۰ از ۱۰۰به فیلم اونجرز داده است: سازندگان این اثر از توانایی و نیروی شخصیت شرور فوق‌العاده قدرتمند و جذاب خود استفاده کردند تا هیجان طرفداران را بیش از حد معمول بالا ببرند. فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت با موفقیت کامل توانست تمام تلاش‌های ۱۰‌سال گذشته آثار کمپانی مارول را در یک فیلم پر از ابرقهرمان فوق‌العاده بزرگ و تاثیرگذار که طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند، جمع‌آوری کند.
اوون گلیبرمن، نویسنده ورایتی نیز امتیاز ۸۰ از ۱۰۰داده است: فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت یک اثر زرق و برق‌دار، خنده‌دار و اکشن است که یک لحظه حس شلوغی بسیار زیاد و در عین ‌حال خیره‌کننده‌ای به بیننده می‌دهد. استفن ویتی منتقد نیویورک دیلی‌نیوز هم نمره‌ای مشابه به انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت داده و نوشته که فیلمنامه به ‌طرز شگفت‌انگیزی هوشمندانه نوشته شده است. تمامی زیر داستان‌ها به‌ طرز خیلی خوبی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. کریس پرت در نقش شخصیت استار لرد هم واقعا دیالوگ‌های زیبا و هوشمندانه‌ای دارد. از طرف دیگر، در عین حال، تانوس هم بسیار پیچیده‌تر از شخصیت‌های شرور و منفی‌ای است که معمولا تا به امروز به ما نشان داده‌اند. درنهایت فیلم هم با یک پایان خشن و بسیار شوکه‌کننده به پایان می‌رسد.
مایکل او سالیوان منتقد واشینگتن‌پست عقیده دارد که انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت یک فیلم بزرگ، پرسروصدا و جسورانه است. این اثر بینندگان خود را به مکان‌هایی می‌برد که شاید از آنها استفاده نشده و هیچ نیازی به رفتن به آن محل‌ها نباشد.پیتر تراورس در رولینگ استون با دادن امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت را فیلمی نامیده که طرفداران و بینندگان خود را در هوا رها می‌کند؛ آنها هم حس فوق‌العاده هیجان‌انگیزی دارند و هم در عین حال تصور می‌کنند که به آنها خیانت شده است. آنها بشدت مشتاق رسیدن به پایانی هستند که هرگز نمی‌آید... حداقل در آینده‌ای نزدیک این اتفاق نمی‌افتد.
جیک کول، منتقد آسوشیتدپرس، با دادن امتیاز 6۳ از ۱۰۰ گفته که تماشای این اثر بسیار لذت‌بخش است. همین گردآوری بازیگران و شخصیت‌های فوق‌العاده محبوب تا حدودی سبب شده که فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت موفق شود؛ درست همانند فیلم ایزده یار اوشن، منتها با هیجانی چند برابر بیشتر.
سم آدامز منتقد اسلیت اما نگاهی مثبت به این فیلم ندارد: این‌که به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پای این فیلم بنشینی، این حس را می‌دهد که انگار بیش از حد توان غذا خورده‌ای. بعد از اتمام فیلم شما این دو حس را خواهید داشت: هم ناراضی خواهید بود و هم از شلوغ‎بودن بیش از حد داستان کلافه می‌شوید.
جان سملی در گلوب‌اند‌میل نیز با امتیاز ۳۸ از ۱۰۰ از فیلم چندان خوشش نیامده: می‌توان گفت که حتی براساس استانداردهای خود کمپانی مارول که متوسط بودن یک اثر را نشان می‌دهد، فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت باز هم شکست خورده و حتی نمی‌تواند خود را به آن استانداردها برساند.
لازم به ذکر است که انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت توانسته رتبه هفتادم را در لیست بهترین آثار سینمایی ‌سال ۲۰۱۸ از آن خود کند.


تعداد بازدید :  173