شماره ۱۴۰۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اعضای مجموعه روابط‌عمومی‌های جمعیت تأکید کرد:
اطلاع‌‌رسانی شفاف هلال‌احمر در حوزه ارایه خدمات و فعالیت‌ها حق همه مردم است

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اعضای مجموعه روابط‌عمومی‌های هلال‌احمر یکی از مهمترین وظایف روابط‌عمومی را پاسخگویی منطقی به مردم عنوان و تأکید کرد: اطلاع‌رسانی شفاف حق همه مردم است و حق مردم از تمام حقوق بالاتر است.
دکتر علی‌اصغر پیوندی در دیدار با اعضای روابط‌عمومی ستاد، سازمان‌ها، معاونت‌ها و استان‌های جمعیت با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه و همچنین تبریک فرارسیدن روز روابط‌عمومی و ارتباطات، بر نقش مدیران و مسئولان جمعیت در ارتقای جایگاه و عملکرد روابط‌عمومی تأکید کرد.
وی با اشاره به تأثیر اعتماد مدیران به مجموعه روابط‌عمومی در بازخورد مثبت فعالیت‌ها و خدمات هلال‌احمر در داخل مجموعه و در سطح جامعه گفت: در گام اول برای ارتقای جایگاه و موقعیت مجموعه روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر، شورای اطلاع‌رسانی جمعیت را تشکیل دادیم که در این شورا سیاست‌های کلی هلال‌احمر در حوزه روابط‌عمومی و رسانه بررسی، احصا و تبیین می‌شود تا اگر در مسیر خدمت این مجموعه، گره‌ای وجود دارد، برطرف شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به انتظار بالای جامعه از واحد روابط‌عمومی و سختی دوچندان کار در این مجموعه افزود: روابط‌عمومی؛ رکن اساسی مدیریت برای پیشبرد امور و انجام صحیح وظایف و فعالیت‌هاست. بنابراین در گام‌های بعدی باید ضمن اولویت‌بندی نیازها در روابط‌عمومی، به مقوله کار فنی و تخصصی در این مجموعه توجه بیشتری داشته باشیم.
دکتر پیوندی باور و اعتقاد قلبی به اهمیت کار روابط‌عمومی را پیش‌نیاز ارتقای این جایگاه در نگاه مدیران، مسئولان و جامعه دانست و تأکید کرد: علاوه براین، برای بهبود عملکرد روابط‌عمومی به تقویت زیرساخت‌های لازم، استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز و پشتکار و مداومت برای نیل به این هدف در روابط‌عمومی نیاز داریم. رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه یکی از مهمترین وظایف روابط‌عمومی را پاسخگویی منطقی به مردم و همچنین پرسنل جمعیت عنوان کرد و گفت: در برابر حوادث، اتفاقات، و مسائلی که در حیطه وظایف جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، روابط‌عمومی باید موضعگیری منطقی داشته و پاسخگو باشد؛ چراکه اطلاع‌رسانی شفاف حق همه مردم است و حق مردم از تمام حقوق بالاتر است.
پیوندی با تأکید بر لزوم امتناع مجموعه روابط‌عمومی هلال‌احمر از فعالیت‌های تبلیغی عامه‌پسند، تأکید کرد: وظیفه روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر این است که واقعیت فعالیت‌ها و خدمات هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف از امدادونجات، جوانان، داوطلبان و... برای مردم به درستی تبیین شود که این مهم به سرعت عمل، دقت، وسواس و قاطعیت در عمل نیاز دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر به فعالیت شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و نقش این شبکه‌ها در انعکاس اخبار بحران‌ها هم اشاره و اظهار کرد: با وجود شبکه‌های اجتماعی جدید، فرهنگ پاسخگویی شفاف، سریع، دقیق و منطقی در حوزه فعالیت‌ها و وظایف جمعیت هلال‌احمر باید تقویت شود؛ چراکه پاسخگویی شفاف و منطقی از ایجاد شایعات در سطح جامعه پیشگیری می‌کند. پیوندی در پایان بر لزوم تعامل و ارتباط مجموعه روابط‌عمومی هلال‌احمر با رسانه‌ها و پذیرش دیدگاه‌های موافق و مخالف و همچنین تعامل با روابط‌عمومی سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها تأکید کرد و گفت: بنابر حساسیت وظیفه روابط‌عمومی هلال‌احمر، به تعامل گسترده‌تر با سایر ارگان‌ها و تبیین خطوط و مسیر مشترک فعالیت و همکاری با این مجموعه‌ها نیاز داریم.


تعداد بازدید :  297