شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
روی میز خبر

مرگ 16 شهروند در 10 تصادف تعطیلات عید فطر
ایسنا| طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در میان 10 تصادف رخ داده در جاده‌های کشور 16 نفر کشته شدند. بررسی اخبار منتشر شده از تصادفات رخ داده در جاده‌های کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حاکی از این است که طی این سه روز 16 نفر در جریان وقوع 10 تصادف کشته شده و 42 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. این آمار گرچه آمار قطعی از تعداد تصادفات رخ داده در ایام تعطیلات عید فطر محسوب نمی‌شود اما بررسی آن بیانگر این است که خستگی و خواب آلودگی راننده، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ ازجمله مهم‌ترین علل وقوع حوادث در ایام تعطیلات چهار روزه عید فطر و آخر هفته محسوب می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت خبردادایجاد 14 پایگاه اورژانس هوایی
در نیمه اول مرداد ماه
شهروند| رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت گفت: با فعال کردن اورژانس هوایی و افزایش سطح پوشش جاده‌ای، می‌توان پوشش خدمات ترافیکی جاده‌ای را از 85‌درصد افزایش داد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، امين صابری‌نیا، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، گفت:  درحال حاضر دو‌هزار و 87 پایگاه اورژانس زمینی ساخته شده که خدمات رایگان به نیازمندان ارایه می‌دهند. او در ادامه گفت: درحال حاضر 16 منطقه را برای فعال کردن اورژانس هوایی در نظر گرفتیم. به‌طوری که 12 منطقه به عقد قرار داد رسیده و سعی داریم دو منطقه دیگر را نیز شامل قرارداد کنیم تا در نیمه اول مرداد ماه 14 پایگاه اورژانس هوایی را در مناطق مورد نیاز ایجاد کنیم.

در پاسخ شهرداری تهران به نامه وزارت کار درباره تفکیک جنسیتی مطرح شد
شهرداری تهران هیچ‌گونه دستورا‌لعمل یا بخشنامه‌ای مبنی بر تفکیک جنسیتی نداشته و ندارد
شهروند| شهرداری تهران در واکنش به نامه قائم‌مقام وزارت کار و رفاه در امور بین‌الملل، تلویحا اعلام کرد که بخشنامه‌ای درخصوص تفکیک جنسیتی خانم‌های شاغل در شهرداری تهران صادر نکرده است. بخشنامه‌ای که البته برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در روزهای گذشته، تصویر آن را روی خروجی خود قرار داده بودند. دیروز اما شهرداری تهران در جوابیه خود به شدت به وزارت کار تاخت و نامه قائم‌مقام این وزارتخانه را همنوایی با رسانه‌های معاند و بیگانه مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا توصیف کرد. چندروز پیش از انتشار جوابیه شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پاسخی را برای رسانه‌ها فرستاده بود. در پاسخ وزارت کار آمده: «نامه مذکور صرفا بر الزام از عدم ممانعت زنان از احراز برخی از مشاغل تأکید داشته است و نفیاَ و اثباتاَ اشاره‌ای به تفکیک جنسیتی نداشته است به نحوی که نباید در سیاست‌ها و بخشنامه‌ها زنان را از دسترسی به برخی از مشاغل متداول در ایران و جهان محروم ساخت. سوابق حاکی از آن است که این گونه از بخشنامه‌ها توسط بهانه‌جویان در سازمان‌های بین‌المللی دستاویز علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و این درصورتی است که در جمهوری اسلامی ایران همه زنان آزادانه حق انتخاب مشاغل در چارچوب قوانین را داشته و جمهوری اسلامی پرچمدار عدالت جنسیتی بوده است. دیروز اما هم شهرداری تهران نامه نوشت. در این نامه آمده «به ادعای وزارت کار و تحلیل مکتوب این وزارتخانه تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده در ایران اسلامی باید با کنوانسیون‌های جهانی هماهنگ باشد که این خود جز بی‌غیرتی دینی، چیز دیگری نیست.» در بخش دیگری از این جوابیه به بخشنامه‌ای که وجود خارجی هم ندارد اشاره شده و آمده است: «جای این پرسش باقی است که چگونه یک مسئول ارشد در وزارت کار با نامه‌نگاری درخواست ارسال بخشنامه‌ای که وجود خارجی هم ندارد را می‌کند و این گونه به عامل رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود. انتظار می‌رود مسئولان وزارت کار به جای ملعبه رسانه‌های بیگانه شدن به مشکلات کارگران و کارکنان عزیز توجه کنند و در رفع آن کوشش کنند.» در این جوابیه تصریح شده: «شهرداری تهران هیچ‌گونه دستورا‌لعمل و یا بخشنامه‌ای مبنی بر تفکیک جنسیتی و امثال آن درخصوص نیروی انسانی نداشته و ندارد. اشتغال هزاران بانوی فرهیخته و کارآمد در سطوح مختلف مدیریت و کارشناسی شهرداری تهران گواه روشنی بر عزم جدی مدیریت شهری برای میدان دادن به بانوان در عرصه توسعه و تعالی کشور است و شهرداری تهران می‌تواند الگو و اسوه‌ای برای سایر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.»
جوابیه شهرداری تهران اضافه کرده «مدیریت شهری با اهمیت دادن به بنیان خانواده و تکریم منزلت آنها براساس ارزش‌های دینی، انقلابی، مصوبات ابلاغی شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور و همچنین در پاسخ به مطالبات به حق بانوان و براساس وظیفه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده آن گذاشته نسبت به تکریم منزلت و رفاه آنان کوشیده است و برخلاف ادعاهای واهی برخی از رسانه‌های مغرض داخلی و رسانه‌های بیگانه هیچ‌کدام از بانوان شاغل در شهرداری نه‌تنها اخراج نشده‌اند بلکه ارتقای شغلی نیز یافته‌اند.»


تعداد بازدید :  64