شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر مطرح کرد:
اخلاق و منش اسلامی در فعالیت‌های جمعیت متجلی باشد

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه نهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی عملگرا بودن این گردهمایی نسبت به همایش‌های گذشته گفت: گفت‌وگوهای مسأله‌محور در ابعاد مختلف فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به منظور انتقال تجربیات و ارایه نظرات و پیشنهادهای متعدد در این گردهمایی دو روزه شاهد این مدعا است. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی تنظیم برنامه‌ای مدون در زمینه‌های مختلف فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر را یک نیاز ضروری دانست و افزود: با استفاده از همین نظرات و پیشنهادهای مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها باید تلاش کنیم که به این مهم دست یابیم
نگاه پژوهش‌محور مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها
وی به نقش فعالانه و نگاه پژوهش‌محور مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه در این گردهمایی سبب خرسندی و حایز اهمیت بود، عزم و تلاش برای بهبود امور و رفع مشکلات جمعیت هلال‌احمر بود. نظرات دقیق در مباحث مطرح‌شده از سوی مسئولین دفاتر موید این موضوع است. بخش بعدی سخنان نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر تبیین سیاست‌ها، راهبردها و تعیین حیطه فعالیت‌ها حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به این‌که این حوزه دخالتی در امور اجرایی جمعیت هلال‌احمر نخواهد داشت، گفت: البته بر حسب وظیفه ذاتی خود بر کلیه امور نظارت و در صورت لزوم و مشاهده هرگونه تخلف و فعالیتی خارج از چهارچوب قانون ورود پیدا کرده و آن را متذکر می‌شود. وی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر نه‌تنها مانع از انجام ماموریت‌ها و وظایف بخش‌های مختلف این نهاد مردمی و بشردوستانه نخواهد شد، بلکه به‌عنوان مجموعه‌ای نظارتی در کنار آنها خواهد بود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که هماهنگی فعالیت‌های دفاتر استانی با مرکز بسیار مهم و ضروری است، افزود: مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها این موضوع را به منظور انسجام و هماهنگی بیشتر برای اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در دستور کار قرار دهند. او با قدردانی از تلاش همه امدادگران و نجاتگران این جمعیت خاطرنشان کرد: قطعا این تلاش‌ها در پیشگاه خداوند منان دارای اجر اخروی است. در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی، معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر سایر احمدوند به‌عنوان معاون جدید فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر معرفی شد.
تشکیل مجامع کانون‌های طلاب در آینده نزدیک
با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، از تشکیل مجامع کانون‌های طلاب در آینده نزدیک با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه خبر داد. دکتر مسعود حبیبی حضور نماینده مقام معظم رهبری در هلال‌احمر را یکی از فرصت‌های بزرگ این جمعیت دانست و گفت: این‌که نماینده رهبر معظم انقلاب مستقیما در جمعیت هلال‌احمر حضور دارند و در کلیه امور این نهاد می‌توانند نقش هدایت‌کننده و نظارتی داشته باشند، برای پیشبرد اهداف و دستیابی سریع به آنها یک فرصت محسوب می‌شود. وی افزود: نقش هدایتی که نماینده مقام معظم رهبری در حوزه جوانان می‌توانند ایفا کنند، بسیار مهم و ضروری است و سازمان جوانان از این فرصت به خوبی بهره‌مند می‌شود. حبیبی به فعالیت کانون‌های طلاب در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون192 کانون طلاب در حال فعالیت هستند و در آینده نزدیک، کانون‌های طلاب در مدارس با برنامه‌های بسیار موثر خود گسترش پیدا خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترش کانون‌های طلاب در زمینه‌های مختلف علاوه بر اثرگذاری در جمعیت هلال‌احمر، زمینه‌ساز آشنایی طلاب با فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی این نهاد بشردوست باشیم. وی با اشاره به حضور داوطلبانه طلاب در کانون‌های جوانان گفت: در حال حاضر 1900 نفر از طلاب عضو فعال سازمان جوانان هستند که در فعالیت‌های بشردوستانه، امدادی و طرح‌های نوروزی حضور داوطلبانه دارند. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از تشکیل مجامع کانون‌های طلاب در‌ سال جاری خبر داد و گفت: مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان در این سازمان فعال است و تلاش می‌شود به‌زودی و با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، مجامع کانون‌های طلاب تشکیل شود. وی ادامه داد: با تشکیل مجمع کانون‌های طلاب، طلبه‌های عضو سازمان جوانان هلال‌احمر نیز همانند جوانان می‌توانند در برنامه‌ریزی فعالیت‌های این نهاد مداخله کرده و حضور گسترده در برنامه‌ها داشته باشند.
 ارایه آموزش‌های امدادی ویژه طلاب با هماهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر نیز با حضور در نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، با اشاره به این‌که سازمان امداد و نجات به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جمعیت هلال‌احمر و بازوی اصلی عملیاتی این نهاد است، افزود: مدیریت بحران کشور به‌عنوان رئیس کارگروه امداد، نجات و آموزش همگانی کشور از سوی جمعیت هلال‌احمر است. وی از همکاری بیش از 60‌هزار امدادگر و نجاتگر درجه‌بندی‌شده در این نهاد خبر داد و گفت: 577 پایگاه امدادی و 411 شعبه و دفتر نمایندگی در این نهاد بشردوستانه فعالیت می‌کنند. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از بکارگیری بیش از 3‌هزار و 500 دستگاه خودروی امدادی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به 31مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، 24 فروند بالگرد و 28 مرکز امداد هوایی در سطح کشور فعال هستند. سلیمی از فعالیت 6‌هزار و 200 تیم عملیاتی در 13 رسته در سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد. وی به فعالیت‌های فرهنگی سازمان امدادونجات هلال‌احمر اشاره کرد و انتصاب مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امداد و نجات، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای بیش از 2‌هزار و 500 امدادگر و نجاتگر، انجام مقدمات اعزام امدادگران و نجاتگران حاضر در طرح امداد و نجات پیاده‌روی اربعین حسینی، برگزاری محافل مذهبی در مناسبت‌های مختلف و... را ازجمله برنامه‌های فرهنگی مهم در این مجموعه عنوان کرد.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با احکام فقهی امدادگران، توجه ویژه به سلامت معنوی و روحی امدادگران و نجاتگران، توجه ویژه به شهدای امدادگر، برگزاری اردوهای توان‌افزایی برای امدادگران و حضور روحانیون آشنا با مباحث امدادی در اردوها را از برنامه‌های پیشنهادی این حوزه در مباحث فرهنگی دانست.
تجلی اخلاق و منش اسلامی
در فعالیت‌های هلال‌احمر
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین زاهدی، معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که در نهمین گردهمایی روسای دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌ها سخنرانی می‌کرد با اشاره به جایگاه ویژه حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، افزود: قطعا هر حرکت و تلاشی از سوی یک نهاد اجتماعی و مردمی نیاز به هویت‌بخشی درونی خواهد داشت و در همین راستا در اکثر نهاد‌ها و فعالیت‌های جمعی همچون سپاه، جهاد کشاورزی، ارتش و... برای تحقق‌بخشی به این مهم، نماینده‌ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حضور دارد و طبیعتا جمعیت هلال‌احمر نیز از این مسأله با عنایت به اهمیت و گستردگی فعالیت‌ها مستثنی نبوده است. معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر تجلی هویت‌های دینی و ارزش‌های اسلامی در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: تبیین هویت دینی و ارزش‌های اسلامی و همچنین اجرا و پیاده‌سازی آن در میان کارکنان، جوانان و داوطلبان موجب ارتقای فرهنگ دینی شده که این موضوع خود سبب تجلی ارزش‌های دینی در فعالیت‌های این جمعیت می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی افزود: براساس اسناد موجود در جمعیت هلال‌احمر همچون اساسنامه، نظام‌نامه و همچنین احکام امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ارتقای فرهنگ دینی برعهده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر است.
وی با تأکید بر این‌که باید همه فعالیت‌های این جمعیت در هر زمینه‌ای رنگ و بوی دین داشته و اخلاق و منش اسلامی در آن متجلی باشد، افزود: در فعالیت‌های ارایه‌شده از سوی جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران این جمعیت که به تلاش در ارایه خدمات به مردم می‌پردازند، این مهم دیده می‌شود.

 


تعداد بازدید :  379