شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

تلفات رانندگی ایران
۲۵‌درصد بالاتر از جهان
فارس| محمد بخارایی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه تلفات رانندگی ایران ۲۵‌درصد بالاتر از متوسط جهانی است، گفت: در‌ سال 96، تعداد 16‌هزار نفر در سوانح رانندگی جان باختند و 300‌هزار نفر هم مجروح و معلول شدند. او به سهم 45‌درصدی عابران پیاده و موتورسواران در آمار کشته‌های سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود 23‌درصد معادل 3‌هزار و 800 نفر از جانباختگان سوانح رانندگی و 100‌هزار نفر از مجروحان سوانح رانندگی، موتورسواران هستند.

تکلیف جدید دولت به صادرکنندگان
مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت با اشاره به این‌که سیاست‌های جدید ارزی دولت محدودیتی را برای شرکت‌های خرد و متوسط ایجاد نمی‌کند، گفت: تا ۸۰‌درصد صادرات غیرنفتی ما باید در فواصل سه ماهه به سمت سامانه نیما هدایت شود. او گفت: از آن‌جا که بسیاری از داد و ستدها با طرف‌های عراقی و افغانی به ریال انجام می‌شود تا اطلاع ثانوی صادرکنندگان به این دو کشور از بازگرداندن ارز صادراتی به سامانه نیما معاف شدند.

تراز تجاری فروردین مثبت شد
تسنیم| براساس اعلام گمرک ایران، در فروردین‌ماه امسال مازاد تراز تجاری کشورمان به مثبت ۶۰۴‌میلیون دلار رسید. صادرات غیرنفتی ایران در این مدت به 3‌میلیارد و 133‌میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل به میزان 15.09صدم‌درصد افزایش داشت. در یک ماهه نخست سال‌جاری به میزان 2‌میلیارد و 529‌میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل 7.70صدم‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

توقف صدور کارت بازرگانی برای غیرتاجرها
صداوسیما| سید علی معصومی، مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا، امکان صدور کارت بازرگانی برای افراد غیرتاجر به دلیل رتبه‌سنجی اقتصادی وجود ندارد. البته آن‌گونه که این مقام مسئول اعلام کرده راه‌اندازی سامانه‌های پیش‌بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد ۴۰ سامانه زیرمجموعه این سامانه‌ها زمانبر است.

گرانی لوازم‌خانگی ممنوع
در پی درخواست اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برای افزایش ۱۰‌درصدی قیمت این کالاها و اعمال این افزایش نرخ از اردیبهشت ماه، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از عدم صدور مجوز افزایش قیمت برای لوازم خانگی خبر داد و تأکید کرد: بنا بر تصمیم کارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است.


تعداد بازدید :  417