شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

مسکو:
ارسال اس ۳۰۰ به سوریه
 ارتباطی با اسراییل ندارد
سفیر روسیه در تل‌آویو دیروز، چهارشنبه با کم‌اهمیت دانستن تنش‌ها بر سر حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت که آنها دلیل دادن سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته روسیه به دمشق نیستند. به گزارش رویترز، روسیه از زمان مشارکت در جنگ داخلی سوریه به طرفداری از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در‌ سال ۲۰۱۵ عموما روی حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه انتقال‌ها و استقرارهای تسلیحاتی ادعایی از سوی حزب‌الله چشم بسته است، اما نهم آوریل فورا اقدام رژیم صهیونیستی در سوریه را محکوم کرد. الکساندر شین، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به این‌که آیا اکنون آزادی عمل اسراییل در سوریه محدود خواهد شد، بسیار محتاطانه پاسخ داد. او گفت: «قطعا به نفع ماست که چنین اقداماتی صورت نگیرد، چون این حرکت‌ها اوضاع سوریه را بدتر می‌کند.»

دیوان عالی آمریکا فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را بازنگری می‌کند
دیوان عالی آمریکا فرمان ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را مورد بررسی قرار می‌دهد و قرار است تا ماه ژوئن نظر قطعی خود را اعلام کند. به گزارش فرانس پرس، دیوان عالی آمریکا تصمیم می‌گیرد که آیا تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال ممنوعیت مهاجرت چند کشور مسلمان به خاک آمریکا شامل تعصبات مذهبی می‌شود یا نه. این پرونده درواقع قدرت رئیس‌جمهوری برای اعمال سیاست مهاجرت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کارشناسان حقوقی اعلام کردند که دیوان عالی آمریکا معمولا از حکم دادن درباره قدرت‌های اجرایی خودداری می‌کند، اما قانون ممنوعیت مهاجرت کشورهای مسلمان باعث نقض مفاد قانون اساسی در مورد محافظت از مذاهب شده است. در همین راستا، دادگاه‌های منطقه‌ای ازجمله دادگاه فدرال‌ هاوایی آن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.  

روسیه:
شاهدانی برای اثبات دروغ بودن
حمله شیمیایی در دوما داریم
سفیر روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که کشورش شاهدانی دارد که می‌توانند دروغ بودن ادعای حمله شیمیایی در دومای سوریه را ثابت کنند. الکساندر شولگین، سفیر روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مصاحبه با شبکه «آی‌تی‌وی» انگلیس گفت: هدف روسیه کشف دروغ‌های غیرقابل اغماض درباره حادثه حمله شیمیایی ادعایی در سوریه است. ما ۱۷ شاهد سوری را از شهر دوما حاضر خواهیم کرد. هفت تن از آنها در ویدیوی گروه «کلاه سفیدها» هستند که وضع بدی دارند و رو به موت‌اند. این ویدیو افرادی را نشان می‌دهد که به دلیل حمله شیمیایی زخمی شده‌اند. روسیه می‌گوید این ویدیو دروغ است. سفیر روسیه گفت: هر کدام از هفت تنی که در این ویدیو دیده می‌شوند در جلسه ویژه‌ای در مقر سازمان منع تسلیحات شیمیایی حاضر خواهند شد.

عذرخواهی وزیر ژاپنی پس از
 حضور در باشگاه یوگای تحریک‌آمیز
وزیر آموزش ژاپن به دلیل استفاده از یک خودرو دولتی برای دیدار از یک باشگاه یوگا عذرخواهی کرد، اما ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارایه «یوگای خصوصی تحریک‌آمیز» در این مرکز را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هفته‌نامه «شوکان بونشون» گزارش کرد که یوشیماسا‌هایاشی، وزیر آموزش ژاپن با یک خودرو دولتی از یک باشگاه یوگا در توکیو دیدار کرده و در این مکان آموزش خصوصی دیده است. هایاشی به خبرنگاران گفت: برای ایجاد پریشانی در اوضاع پارلمانی عذرخواهی می‌کنم. این وزیر با اشاره به رسوایی‌های گوناگون اعضای کابینه در هفته‌های اخیر اظهار کرد: از آن‌جا که دولت با انتقادات شدیدی روبه‌رو است، با رفتار منضبط‌تری به جامعه خدمت خواهم کرد. هایاشی تصریح کرد: باید مرزی میان حدود اجتماعی و شخصی
 قایل می‌شدم.

الجبیر: آمریکا نیروهایش را
خارج کند، دولت قطر سقوط می‌کند
وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که قطر باید قبل از لغو حمایت آمریکا از این کشور و خروج نظامیانش از پایگاه العدید، هزینه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را پرداخته و نیروهای نظامی‌اش را به آن‌جا اعزام کند. به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به اظهارات ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی‌اش با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، مدعی شد منظور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از این اظهارات که «اگر آمریکا حمایتش را بردارد نظام برخی از کشورها ظرف یک هفته سقوط می‌کند» دولت قطر بوده است.
الجبیر گفت: قطر باید قبل از لغو حمایت آمریکا از این کشور و خروج از پایگاه نظامی «العدید»، هزینه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را پرداخته و نیروهای نظامی‌اش را به آن‌جا اعزام کند. وزیر امور خارجه عربستان عنوان داشت: اگر آمریکا نیروهایش را از پایگاه نظامی قطر خارج کند، نظام این کشور ظرف کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.


تعداد بازدید :  411