شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی زنوزی)
فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمیه قم و تهران رواج پیدا کند
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری|  بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی) که در تاریخ ۳اردیبهشت ۹۷ برگزار شده بود، صبح دیروز در محل این همایش منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از رونق علوم عقلی در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی، نقادی و نوآوری را موجب ترویج و اعتلای این شاخه از علوم برشمردند و افزودند: از خصوصیات برجسته مرحوم آقاعلی زنوزی همین روحیه نقادی و بیان حرف نو در علوم عقلی است و این‌گونه بزرگداشت‌ها صرفا بزرگداشت یک شخص نیست بلکه درواقع تکریم و ترویج یک جریان فکری و اندیشه‌ورزی است.
ایشان با یاد کردن از برخی بزرگان فلسفه و تاکید بر لزوم شناساندن شخصیت و آرای آنان به جامعه علمی، اهمیت تدوین خلاصه‌ای قابل‌فهم از نظرات فلسفی و عمیق این بزرگان را یادآور شدند و گفتند: دعوت جوانان به علوم عقلی و توجه حوزه‌های علمیه به علوم عقلی و به‌ویژه فلسفه بسیار مهم است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: حذف فلسفه از حوزه علمیه قم موجب خواهد شد افرادی سطحی و کم‌عمق، متصدی تبیین و تدریس این علم شوند، بنابراین فلسفه باید در حوزه‌ علمیه قم و همچنین حوزه علمیه تهران که روزگاری مرکز فلسفه بوده است، رواج پیدا کند.
ایشان همچنین از مدرسان فلسفه و مجمع عالی حکمت اسلامی و حضرات آیات جوادی‌آملی، سبحانی و مصباح‌یزدی که هدایت و نظارت بر این مجمع را برعهده دارند، تقدیر و تشکر کردند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه:
قاچاق کالا وضع اقتصادی کشور را به هم ریخته است
میزان|  آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در پانزدهمین همایش سراسری رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور خطاب به دادستان‌ها با اشاره به تلاش‌های قوه‌قضائیه برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: تمام دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضائیه را از انجام وظایفش بازدارند. گرچه نظر فراتری دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی مسأله دارند. او افزود: امروز دادستانی کل حساسیت بیشتری پیدا کرده است. دادستان‌های سراسر کشور خصوصا دادستان‌هایی که در گمرکات مستقر هستند، وظیفه عمده‌ای دارند. امنیت اقتصادی را باید مدنظر داشته باشیم، گاهی سرمایه‌گذار برای آوردن سرمایه‌اش در میدان می‌ترسد که این مستلزم حمایت است. باید با رانت و ویژه‌خواری مبارزه کرد و بستر را در کشور برای اشتغال و کار فراهم کنیم. رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ملاحظه می‌کنید که تمام دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضائیه را از انجام وظایفش بازدارند. گرچه نظر فراتری دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی مسأله دارند. آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: باید بر حرف حق خود بایستیم و این‌گونه نباشد که اراده‌ها بلغزد. مهمترین وظیفه داشتن عزم راسخ برای انجام تکالیف است. فراتر از عزم، کار جهادی است، چون حجم پرونده‌های وارده و وسعت کار قضائی با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه شده مستلزم کار جهادی است، گاهی جهاد در همین جاست و همیشه در صحنه مرزها نیست.

واکنش دبیر شورای نگهبان به برخورد مأموران نیروی انتظامی با منکرات
تسلیم هجمه‌های نادرست نشویم
ایسنا|  دبیر شورای نگهبان با اظهار نگرانی درباره مسأله نابسامان حجاب گفت: باید از مأموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با منکرات حمایت کنیم و تسلیم هجمه‌های نادرست نشویم. احمد جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان با اشاره به سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا افزود: طوفان شن مأمور الهی بود تا نقشه‌های شیطانی و شوم آمریکا را بر آب کند و این شکست مفتضحانه موجب آبروریزی برای آمریکا شد. دبیر شورای نگهبان واقعه طبس را درس عبرت‌آموزی دانست و گفت: اگر ما روحیه انقلابی، الهی و جهاد را در مسیر الهی حفظ کنیم، نزول نصرت الهی از آسمان و زمین مستمر است. او با هشدار درباره گرفتاری جامعه به قدرت‌طلبی و مقام‌پرستی و دنیاپرستی افزود: مشکلات و گرفتاری‌های امروز ما مثل مشکلات بانکی که وجود دارد، ناشی از تضعیف روحیه انقلابی است. جنتی مجاهدات نیروهای حزب‌الله تحت هدایت ولی‌فقیه را خنثی‌کننده نقشه‌های شیطانی دانست و اضافه کرد: به فضل الهی انقلاب ما از این مراحل نیز عبور خواهد کرد. دبیر شورای نگهبان با اظهار نگرانی درباره مسأله نابسامان حجاب گفت: باید از مأموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با منکرات حمایت کنیم و تسلیم هجمه‌های نادرست نشویم و در همین زمینه وظیفه ما است حامی نیروهای مسلح کشور ازجمله نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش باشیم که در غیر این صورت دچار خسران جبران‌ناپذیر خواهیم شد.


تعداد بازدید :  252