شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
هفدهمین دوره لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید
جشن در آزادی، جنگ در نصف جهان

شهروند|  بالاخره بعد از 9 ماه، هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال هم به هفته پایانی خود رسید؛ اگرچه 8 دیدار روز جمعه از هفته سی‌ام حساسیت چندانی به لحاظ جدولی ندارد و تنها رقابت بر سر کسب سهمیه آسیایی است. تکلیف در بالای جدول با قهرمانی پرسپولیس و در پایین جدول با سقوط نفت و سیاه‌جامگان مشخص شده است.
جشن قهرمانی در نخستین رویارویی با جادوگر
پرسپولیس در شرایطی فردا از سپیدرود میزبانی می‌کند که از 3هفته قبل قهرمانی خود را قطعی کرده و فردا شب جام را بالای سر می‌برد. سرخپوشان در 5 بازی اخیر 3 شکست در کارنامه داشتند اما هواداران این تیم که احتمالا ورزشگاه آزادی را پر می‌کنند، امیدوارند با یک پیروزی پرگل جشن قهرمانی را برپا و باخت‌های اخیر را فراموش کنند. از سوی دیگر علی کریمی که موفق شده سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کند، برای نخستین‌بار در کسوت مربی مقابل تیم محبوب خود قرار خواهد گرفت. او که در روزهای اخیر با مدیران سپیدرود دچار اختلاف شده، احتمالا آخرین حضورش را روی نیمکت نماینده گیلان سپری خواهد کرد. به‌هرحال باید دید سازمان لیگ امسال چه برنامه‌ای برای برگزاری مراسم قهرمانی دارد تا بی‌نظمی‌های سال‌های گذشته و دلخوری برای برخی افراد به وجود نیاید. از نکات جالب قرار گرفتن محسن ربیع‌خواه، ‌هافبک مصدوم پرسپولیس در لیست این تیم است که برانکو برای دلجویی از او چنین اقدامی انجام داده است.
جدال سه‌جانبه برای سهمیه
ذوب‌آهن با 52 امتیاز و استقلال و سایپا با 51 امتیاز، 3 تیمی هستند که فردا برای رسیدن به نایب‌قهرمانی و سهمیه‌های آسیایی در فصل آینده تلاش می‌کنند. تیم امیر قلعه‌نوعی که بیشترین شانس را برای قرار گرفتن پشت سر پرسپولیس دارد، میهمان نفت تهران خواهد بود؛ در شرایطی که حریف سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده است. استقلال در یک بازی جذاب و حساس در اصفهان میهمان سپاهانی است که می‌خواهد در هفته آخر اعاده حیثیت کند و از رده ‌چهاردهم جدول بالا بیاید. همچنین نارنجی‌پوشان سایپا در جدال با پیکان محکوم به پیروزی‌اند تا در صورت توقف استقلال یا ذوب‌آهن بتوانند کسب سهمیه آسیایی خود را قطعی کنند. البته در صورتی که استقلال بتواند قهرمان جام حذفی شود، هر سه تیم سهمیه آسیایی را برای فصل آینده به دست می‌آورند.
برنامه هفته سی‌ام لیگ برتر
جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه
پیکان- سایپا، نفت تهران-ذوب‌آهن، گسترش‌فولاد- پدیده، فولاد- تراکتورسازی، سپاهان- استقلال و سیاه‌جامگان-پارس‌جنوبی جم (17:00)/ پرسپولیس- سپیدرود رشت و نفت آبادان- استقلال خوزستان (19:15)

 


تعداد بازدید :  158