شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
درخواستی که یک‌روز بیشتر دوام نیاورد
راز شکایت خسرو حیدری از استقلال

شهروند|  موضوع شکایت خسرو حیدری از باشگاه استقلال به دلیل اختلاف مالیاتی اهالی فوتبال را شوکه کرد؛ اگرچه این بازیکن دقایقی بعد از انتشار خبر، اصل داستان را تکذیب کرد، اما حالا از کمیته تعیین وضع فدراسیون اخباری می‌رسد که صحت خبر را تایید می‌کند، البته حیدری شکایت خود را از استقلال پس گرفته است.
تکذیب زودهنگام حیدری
در آخرین ساعت روز سه‌شنبه خبری عجیب روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت مبنی بر این‌که خسرو حیدری، بازیکن باتجربه استقلال از باشگاه خود به دلیل اختلاف مالیاتی فصول گذشته شکایت کرده است. در خبر اولیه آمده بود که حیدری مبلغی نزدیک به 25‌میلیون تومان بابت مالیات خود در سال‌های گذشته از استقلال طلبکار است و به همین خاطر به کمیته تعیین وضع بازیکنان فوتبال شکایت کرده است. موضوع شکایت خسرو از استقلال از این نظر عجیب بود که او اکنون عضو این باشگاه است و در غیاب مهدی رحمتی بازوبند کاپیتانی را هم به دست می‌بندد.
هنوز دقایقی از انتشار خبر شکایت حیدری نگذشته بود که این بازیکن به موضوع واکنش نشان داد و همه‌چیز را تکذیب کرد. ‌هافبک باتجربه استقلال در این‌باره گفت: ‌«چنین چیزی نیست. این مسأله، یک اختلاف‌نظر مالیاتی مربوط به گذشته بود که برطرف شده است و من هرگز از استقلال شکایت نمی‌کنم و این مسأله درست نیست. من بیش از یک‌میلیارد تومان از استقلال طلبکارم و اعتراضی نکرده‌ام.» با وجود تکذیب خسرو حیدری اما خیلی‌ها بر صحت موضوع اصرار داشتند و فقط حاشیه‌سازی‌های انجام‌شده را دلیل تکذیب او دانستند. بعدا هم مشخص شد که این اصرار‌ها بیراه نبوده است.
رازگشایی از پرونده شکایت
روزبه وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضع فدراسیون فوتبال می‌توانست مسأله را به‌طور کامل حل کند. وقتی با او تماس گرفتیم، زیاد علاقه‌ای به صحبت دراین‌باره نداشت، اما جملاتی را بر زبان آورد: «آقای حیدری درخواستی به کمیته تعیین وضع درباره اختلاف مالیاتی‌اش با استقلال در فصول 92-91 و 93-92 داشتند که این درخواست را به ما ارایه دادند. ما رسیدگی و بررسی‌های خود را شروع کردیم و امروز (روز گذشته) وکیل او به کمیته تعیین وضع آمد و مسأله را منتفی کرد.» از وثوق‌احمدی پرسیدیم که او شکایت کرده بود و شکایتش را پس گرفت که این‌طور توضیح داد: «بیشتر می‌توانیم بگوییم یک درخواست رسیدگی بود. درواقع در نگاه عوام که اطلاعاتی از مسائل حقوقی ندارند، شاید این‌طور برداشت شود که او شکایت کرده است.» وثوق‌احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا در این پرونده حق با حیدری بود، گفت: «ما فرصت نکردیم جزییات آن را رسیدگی کنیم، همان‌طور که گفتم وکیل این بازیکن درخواست لغو داد و پرونده را بدون بررسی جزییات مختومه کردیم.»

 


تعداد بازدید :  191