شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
سینمای ایران

فیلم سینمایی پرسه در حوالی من، به کارگردانی غزاله سلطانی و بازی مهراوه شریفی‌نیا و بهناز جعفری نامزد دریافت 3 جایزه از جشنواره لندن شد. این فیلم که در بخش مسابقه جشنواره unrestricted view film festival لندن که از ۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه درحال برگزاری است، حضور دارد؛ در 3 بخش بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم بلند خارجی نامزد دریافت جایزه شده است.

پوستر جهانی فیلم سینمایی دایان به کارگردانی بهروز نورانی‌پور رونمایی شد. این فیلم محصولی از حوزه هنری است که روایتی از اسارت قریب به چهار‌هزار پناهجوی زنی را که در جریان جنگ هرگز نتوانستند دیگر به خانواده‌هایشان در آن سوی مرزها ملحق شوند به تصویر کشیده است.

فیلم کوتاه فروزان به کارگردانی میرعباس خسروی‌نژاد در بخش رقابتی جشنواره‌های پیک انگلستان حضور خواهد داشت که از ۲۴ تا ۲۷ خردادماه در شهر نیومایلز برگزار می‌شود. فروزان داستان زن جوانی است که شوهرش فوت شده و با ۲ فرزند کوچکش در روستا زندگی می‌کند. او سعی می‌کند از گله گوسفندانش در مقابل حمله شبانه دزدها محافظت کند.

هالیوود ریپورتر نوشت: برندگان بیستمین دوره جشنواره فیلم ساراسوتا معرفی شدند و فیلم وقت ناهار از ایران موفق به کسب جایزه شد. در این فستیوال من یک ساحره نیستم، ساخته رونگانو نیونی به‌عنوان بهترین فیلم بلند داستانی این رقابت انتخاب شد و وقت ناهار ساخته علیرضا قاسمی نیز بهترین فیلم کوتاه داستانی شد.
این فیلم ماجرای دختری نوجوان است که با جسد مادرش در پزشکی قانونی مواجه می‌شود. این فیلم که در پکیج فیلم‌های کوتاه گروه سینمایی هنر و تجربه نیز روی پرده رفته است، مورد استقبال سینما دوستان قرار گرفته و جزو معدود فیلم‌های کوتاهی است که انبوهی نقد مثبت درباره آن در رسانه‌های حقیقی و مجازی به چاپ
رسیده است.


تعداد بازدید :  383