شماره ۴۲۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

روحانی درگذشت مادر شهید عباس بابایی را تسلیت گفت
رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت مادر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در بخشی از پیام تسلیت خود آورده است: درگذشت مرحومه حاجیه خانم «فاطمه خوئینی» مادر مکرمه سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، موجب تألم و تأثر فراوان گردید. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به برکت وجود مردان بزرگ و خون امیران سرافرازی چون بابایی‌ها به ثمر نشسته است، بی‌تردید مرهون زحمات و بردباری چنین مادران باایمان و آزاده‌ای است.

سخنگوی وزارت کشور: هیچ کسی مانع تجمعات مسالمت‌آمیز کارگری نمی‌شود
سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: هیچ‌کسی مانع برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز کارگری برای مطالبه حقوق و مزایا نمی‌شود و وزارت کشور هم به این نوع اجتماعات مجوز می‌دهد.
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص مجوز برگزاری برخی تجمعات صنفی و گروهی عنوان کرد: بنده به‌عنوان یک حقوقدان عرض می‌کنم که در ارتباط با تشکیل راهپیمایی‌ها تقریبا می‌توان گفت که سالانه در حوزه‌های مختلف صنفی، ملی و کارگری اجتماعات زیادی در کشور برگزار می‌شود، اگر بگویم سالانه حدود 3000 تجمع از این قبیل در سطح کشور برگزار می‌شود، اغراق نکرده‌ام.
وی افزود: با این حال مهم این است که این اجتماعات نباید به امنیت کشور خدشه وارد كند. تا جایی که این تجمعات آسیبی به امنیت کشور نزند، این تجمعات برگزار شده و می‌شود و هنوز هم وزارت کشور به چنین تجمعاتی مجوز می‌دهد. امیری تأکید کرد: البته ما هم نباید به‌عنوان شهروندان ایرانی راضی شویم که در پوشش این اجتماعات امنیت کشور مخدوش شود. سخنگوی وزارت کشور درخصوص تجمعات مربوط به کارگران نیز گفت: این تجمعات هیچ منعی ندارد، مگر این‌که منجر به اخلال در نظم عمومی شود، هیچ‌کسی مانع ایجاد تجمعات مسالمت‌آمیز کارگری برای مطالبه حقوق و مزایا نمی‌شود و وزارت کشور هم به این نوع اجتماعات مجوز می‌دهد.

نقش افراد در فتنه باید از طریق مراجع رسمی اعلام شود
وزیر دادگستری گفت: این‌که نقش گروه‌های سیاسی بعد از انتخابات و در فضای فتنه چگونه بوده را باید مراجع رسمی اعلام کنند.
به گزارش تسنیم، مصطفی پورمحمدی با بیان این مطلب گفته است: ما با دو مقطع روبه‌رو بودیم. یک مقطع تا روز انتخابات و رأی‌گیری که طبق قانون مجاز به فعالیت، تلاش و یارگیری بودند چون جامعه ما یک جامعه مردم‌سالار و پایبند به انتخابات، امام و رهبری است و مردم به‌عنوان فرماندهان عالی جبهه مردم‌سالاری نیز ملتزم به این آرمان بزرگ بودند.
وی افزوده است: همه کسانی که تا زمان رأی‌گیری حضور داشتند با هر نوع گرایش، محترم و مورد حمایت هستند اما پس از آن هرکس که در فضای فتنه همکاری و همراهی داشته محکوم است. این خیلی روشن است و ترتیبات قانونی هم تکلیف را روشن کرده ولی ما نباید در فضای مبهم و غیرشفاف نظر بدهیم. پیش از آن، مراجع قانونی باید نظر دهند که این فرد، گروه یا جریان در این حوادث دخیل و نقش‌آفرین بوده‌اند. اگر ثابت شد ما باید حتما التزام داشته باشیم.
پورمحمدی درباره این‌که چرا رئیس‌جمهوری اصرار دارد وزارت علوم را به اصلاح‌طلبان بسپارد گفته است: تاکنون بیشترین دوره‌های مدیریتی وزارت علوم را در طیف‌بندی سیاسی کشور، اصلاح‌طلبان برعهده داشتند. اگر دوره‌های تاریخی را ملاحظه کنید بیشتر افرادی که تجربه مدیریت در وزارت علوم داشتند، از طیف اصلاح‌طلبان بودند.


تعداد بازدید :  264