شماره ۱۳۹۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

594سارق و مالخر در تهران دستگیر شدند
شهروند| 594 سارق و مالخر در قالب 77 باند با اجرای طرح رعد 10 طی 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
پلیس پیشگیری با همکاری کلانتری‌های شهر با کنترل و بررسی 331 مخفیگاه سارقان منزل، مغازه، خودرو و لوازم آن موفق به کشف 207 دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه و 2‌هزار و 371 قلم انواع کالا ازجمله تلفن همراه، ضبط، باند و باتری خودرو شد وارزش اموال سرقتی کشف شده را 3‌میلیارد و 700‌میلیون تومان اعلام و اظهار داشت: در این مرحله از طرح رعد، 277 خرده فروش مواد مخدر نیز که در قالب 5 باند فعالیت می‌کردند، دستگیر و 18 باند عمده مواد مخدر و یک باند جعل اسناد دولتی نیز متلاشی شدند.
 در این عملیات 61‌هزار و 764 قلم انواع کالای قاچاق ازجمله دارو، پارچه، مشروبات الکلی، دخانیات، لوازم یدکی و لوازم پزشکی کشف شد، ارزش اموال قاچاق کشف شده نیز حدود 5‌میلیارد تومان است.با اجرای این طرح هفت قبضه سلاح جنگی، سه قبضه سلاح شکاری و 58 قبضه سلاح سرد نیز کشف و ضبط شد.مالباختگان و افرادی که اموال‌شان به سرقت رفته است می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی، نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

جسد نوزادی برای دریافت دیه مورد سوءاستفاده قرار گرفت
ایرنا| پدری که برای دریافت دیه، جسد نوزاد 25روزه‌اش را طعمه تصادف ساختگی کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ علی حسین رختیانی، فرمانده انتظامی مانه و سملقان در تشریح این تصادف ساختگی اظهار کرد: صبح دیروز یک فقره سانحه خروج از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور راز به آشخانه به پلیس گزارش شد.
وی افزود: ماموران در صحنه حضور یافتند و مشاهده کردند زن و مردی که حادثه خودرو آنان گزارش شده، ادعا دارند نوزاد 25روزه‌شان در حادثه جان خود را از دست داده است.
ماموران به این سانحه مشکوک شدند و با بررسی‌های بیشتر، مشخص شد نوزاد شب گذشته جان باخته است و پدر و مادر برای دریافت دیه، فرزند خود را طعمه حادثه ساختگی کرده‌اند.
سرهنگ رختیانی افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده اعتراف کردند که این کودک روز قبل بر اثر بیماری فوت کرده است و قصدشان از این اقدام دریافت دیه از بیمه بود.فرمانده انتظامی مانه و سملقان با اشاره به این‌که متهمان بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، یادآور شد: پلیس با افرادی که بخواهند به هر دلیلی باعث ایجاد اخلال در اجرای قانون شوند، برخورد می‌کند. برخی کانال‌های استان فوت این نوزاد را ناشی از واژگونی خودرو اعلام کردند، اما نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایرنا آن را تصادف ساختگی برای دریافت دیه ذکر کرد.


تعداد بازدید :  471