شماره ۱۳۸۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
پارلمان

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس: رفتاری مشابه استاد شجریان و اصغر فرهادی را با کاوه مدنی انجام دادیم
ایلنا|  رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با اشاره به همزمانی ناخوشایند خروج کاوه مدنی از کشور و ناپدید شدن سعید مرتضوی، به تشریح آماری درمورد حجم بالای سرمایه‌گذاری ایرانیان در خارج از کشور پرداخت و گفت: جای تأسف است که همزمان با فشار به کاوه مدنی، مرتضوی به‌راحتی از قانون فرار می‌کند. عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به همزمانی خروج کاوه مدنی از کشور و ناپدید شدن سعید مرتضوی اظهار کرد: کاوه مدنی دانشمند برجسته و فعال سرشناس حوزه محیط‌زیست که اخیراً در اقدامی تحسین‌برانگیز به‌عنوان معاونت سازمان محیط‌زیست منصوب شده و به کشور آمده بود، به‌دلیل رفتار نادرست از کشور خارج شده که این اتفاق نمونه‌ای از مدیریت نادرست منابع انسانی و مصداق بارز از دست دادن سرمایه‌های انسانی به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه درون‌سرزمینی بوده و این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا نمی‌توانیم از این سرمایه‌ها برای توسعه کشور بهره ببریم. وی با انتقاد به این رفتار نامناسب که نسبت به بسیاری از نخبگان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: امروز درحالی با کاوه مدنی به‌عنوان یک نخبه علمی در حوزه محیط‌زیست چنین برخوردی می‌شود که در حوزه فرهنگ و هنر نیز شاهد تکرار همین برخوردها با هنرمندانی همچون اصغر فرهادی هستیم و در گذشته هم این رفتار با استاد شجریان می‌شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی خبر داد: طرح سوال جدید از رئیس‌جمهوری با ۳۰ امضا
ایلنا| یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به تهیه طرح سوال جدید از رئیس‌جمهوری از جمع‌آوری حدود ۳۰ امضا برای این سوال خبر داد و گفت که هنوز طرح سوال تقدیم هیأت رئیسه نشده و حدنصاب لازم امضا را ندارد. محمدجواد ابطحی با اشاره به تهیه طرح سوال جدید از رئیس‌جمهوری از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما وکلای ملت حق سوال از همه مسئولان ازجمله رئیس‌جمهوری را داریم و رئیس‌جمهوری هم موظف است پاسخگو باشد. متاسفانه روحانی میکروفون یک طرفه دارد و کمتر می‌شنود. وی افزود: روحانی که خود را سخنگوی ملت می‌داند باید بداند که ما نمایندگان هم به اندازه خود سخنگوی ملت هستیم و باید فضایی ایجاد شود که امکان طرح سوال از رئیس‌جمهوری فراهم شود تا افکار عمومی قانع شوند درحالی‌که متاسفانه امروز افکار عمومی می‌گوید مجلس و دولت و قوه قضائیه کنار هم ایستادند و سر ملت کلاه می‌گذارند.

با رأی نمایندگان مجلس با مهلت 6ماهه به دولت برای تعیین تکلیف واگذاری‌ها مخالفت کرد
ایرنا|  نمایندگان ماده مربوط به مهلت 6ماهه به دولت برای تعیین تکلیف واگذاری‌ها را در طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ حذف کردند. نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی کلیات طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اختصاص داشت، پس از تصویب کلیات، وارد جزییات این طرح شده و ماده یک آن را بعد از بحث و بررسی طولانی با ۱۲۲ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس حذف شد. این ماده دولت را موظف می‌کرد که 6ماه بعد از ابلاغ این قانون، اقدام قانونی لازم را در جهت تعیین تکلیف واگذاری‌ها و جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی و استفاده از روش‌های مشارکت‌های خصوصی و عمومی در حوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ انجام دهد. نمایندگان با این استدلال که در صورت تصویب این ماده دیگر مدارس دولتی در کشور باقی نخواهد ماند، این ماده را حذف کردند. ۸ ماده دیگر در جلسات بعدی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وثیقه 2میلیارد تومانی متناسب با جرم مرتضوی نبود
خانه ملت|  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این‌که سعید مرتضوی نماد تخلف در یک دولت بوده است، گفت: از این‌رو باید مراقبت کرد تا تخلفات چنین افرادی خدشه به اصل نظام وارد نکند. مسعود گودرزی در واکنش به ناپدید شدن سعید مرتضوی متخلف پرونده کهریزک و تأمین‌اجتماعی گفت: در این موضوع از چند جنبه باید دقت بیشتری می‌شد، البته معتقدیم وی گم نشده و پیدا می‌شود. نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: نکته اول این است که براساس حجمی از منابع مالی که نسبت به مرتضوی ادعا و طرح دعوی شده، لازم بود وثیقه متناسب با این جرم تعیین شود لذا وثیقه 2‌میلیارد تومانی چندان با جرم وی متناسب نبود. وی افزود: همچنین درخصوص شخص مرتضوی مباحثی وجود دارد چرا که وی مسئولیت مهمی در یکی از دولت‌ها داشته و همین حساسیت قضیه را افزایش می‌دهد پس باید در کنترل وی نظارت دقیق‌تری صورت می‌گرفت.


تعداد بازدید :  296