شماره ۱۳۸۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

در اجلاس وزیران امور خارجه عضو اکو
ظریف: همواره برای تعیین
یک استراتژی جامع جهت مقابله
با تروریسم آمادگی داریم
وزیر امور خارجه ایران در اجلاس وزیران امور خارجه عضو اکو با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با گروه‌های تروریستی ازجمله داعش در منطقه، تأکید کرد که شبکه گروه‌های افراط‌گرا کماکان جدی‌ترین تهدید علیه منطقه اکو به شمار می‌آید.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه در سخنرانی خود در اجلاس وزیران امور خارجه عضو اکو که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود، ضمن تشکر و قدردانی از دولت و مردم تاجیکستان برای میزبانی این نشست مهم، گفت: سرنوشت‌های ما به‌عنوان اعضای یک منطقه در هم تنیده شده است، شکست و موفقیت در یک بخش از منطقه روی همه ما تاثیرگذار خواهد بود. همکاری ما نه فقط به دلیل همجواری جغرافیایی بلکه به دلیل قرابت‌های زیاد در بسیاری از زمینه‌هایی است که در آن اشتراکات داریم؛ ازجمله تمدن، فرهنگ، مذهب و تاریخ. ما همگی در این کشتی سوار شده‌ایم و با فرصت و چالش‌های مشابه مواجهیم.
ظریف با بیان این‌که ژئوپلیتیک منطقه به دلیل مشکلات و چالش‌های مداوم پیچیده‌تر شده است، افزود: نزدیک به دو دهه است که مداخلات خارجی، تروریسم و افراط‌گرایی بخش‌های زیادی از منطقه گسترده ما را بی‌ثبات کرده است. افراط‌گرایی خشونت‌آمیز تهدیدی علیه منطقه اکو است. علیرغم شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در میدان نبرد و نابودی خلافت خودخوانده آنها، شبکه بزرگ گروه‌های افراط‌گرا، به‌ویژه داعش در غرب، جنوب و آسیای مرکزی کماکان جدی‌ترین تهدید برای منطقه اکو به شمار می‌آید. ما نیازمند ایجاد و همکاری روی یک راهبرد منطقه‌ای مشترک برای توقف گسترش ایدئولوژی نفرت آنها و قطع منابع مالی‌شان هستیم. وزیر خارجه کشورمان گفت: دولت ایران همواره برای تعیین یک راهبرد جامع مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی که مناسب وضع منطقه‌مان باشد، آمادگی دارد. در همین زمینه فعالیت مشترک برای مقابله با قاچاق موادمخدر می‌تواند یکی از مهمترین منابع گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را از دستان‌شان بیرون آورد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه:
مسکو هیچ تغییری را
در قبال برجام نمی‌پذیرد
معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است و هیچ تغییری را در قبال آن نمی‌پذیرد.
به گزارش ایسنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار کرد. در این ملاقات موضوعات مختلف همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین‌المللی و ازجمله برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدار ریابکوف اعلام کرد: سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است و هیچ تغییری را در قبال آن نمی‌پذیرد. وی تصریح کرد: انتظار این است که اروپا نیز همچنان به تعهدات خود در قبال برجام پایبند باشد و منطقی می‌باشد در جهت حفظ آن بکوشد و تسلیم خواسته‌های آمریکا نشود. معاون وزیر خارجه روسیه بر تداوم همکاری‌های دوکشور به‌ویژه در زمینه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، حفظ برجام و برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای تأکید کرد. همچنین در جریان این رایزنی دوطرف بر حل بحران منطقه و سوریه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی تأکید کردند.

سرکنسول ایران در اربیل اعلام کرد:
پرواز تهران- اربیل
به ‌زودی از سر گرفته می‌شود
سرکنسول ایران در اربیل خبر داد: پرواز تهران- اربیل از روز جمعه هفته آتی از سر گرفته می‌شود.
مرتضی عبادی با بیان این مطلب گفت: خطوط پروازی تهران به اربیل که مدتی قبل با انسداد خطوط هوایی اقلیم توسط بغداد متوقف شد، از روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود. وی افزود: خطوط هوایی تهران- اربیل فعلا با دو پرواز در روزهای سه‌شنبه و جمعه در هفته آغاز و برای افزایش آن تلاش خواهد شد. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل از سرگیری پروازها بین اربیل و تهران را در افزایش همکاری‌های فی‌مابین و تعامل تجار و بازرگانان و همچنین رونق گردشگری موثر دانست.
وی درخصوص از سرگیری پروازها در خطوط پروازی تهران و سلیمانیه نیز، گفت: موافقت‌های اصولی در رابطه با برقراری مجدد خطوط پروازی مذکور وجود دارد و شرکت‌های مرتبط درحال انجام هماهنگی‌های فنی مرتبط هستند که به محض اتمام به آگاهی خواهد رسید. عبادی افزود: مسافران محترم از هم‌اکنون می‌توانند از طریق رایانه یا با مراجعه به دفاتر شرکت هواپیمایی ماهان نسبت به اخذ بلیت اقدام کنند.


تعداد بازدید :  320